Ulica Duńska w Białych Błotach łączy rondo turbinowe przy ulicy Szubińskiej z miejscowością Białe Błota. Słowo ulica to jednak dzisiaj mocne nadużycie, bowiem kilkaset metrów to droga leśna, stąd też nie jest ona zbyt uczęszczana. Utwardzenie Duńskiej mogłoby zmniejszyć korki na Szubińskiej, bowiem pojazdy docelowo dojeżdżające do Białych Błot mogłyby szybciej zjechać zmniejszając kongestię.
We wrześniu informowaliśmy, że gmina Białe Błota ogłosiła przetarg zakładający utwardzenie Duńskiej. Wczoraj (4 października) miało miejsce otwarcie ofert, wpłynęło ich aż 7, tylko najtańsza oferta przekracza planowany budżet o około 200%, a są oferty nawet ponad 400% droższe. Bez zwiększenia finansowania, czy zaangażowania się samorządu województwa lub Bydgoszczy, której też powinno zależeć na odciążeniu Szubińskiej, może być ciężko zrealizować tę inwestycję.
Gmina Białe Błota na tę inwestycję przewidziała 900 tys. zł budżetu, najtańsza oferta firmy PROJBUD z Białych Błot opiewa na blisko 2,7 mln zł. Najwyższą ofertę złożyła bydgoska firma AFFABRE na ponad 4,4 mln zł.
Ulica Duńska zaczyna się nieopodal Ronda Miedzyń, ronda turbinowego, które biegnie wzdłuż ulicy Szubińskiej i komunikuje się z aleją Ofiar Hitleryzmu biegnącą na bydgoską dzielnicę Miedzyń. Utwardzenie Duńskiej sprawi, że pojazdy dojeżdżające bezpośrednio do południowej części miejscowości Białe Błota, będą mogły zjechać już na rondzie, tym samym natężenie na dalszej części Szubińskiej powinno zmaleć, jednocześnie dla tych kierowców dojazd do Białych Błot powinien być bardziej komfortowy.