Terminal intermodalny Bydgoszcz-Emilianowo będzie położony przy samej planowanej drodze ekspresowej S-10, wręcz przy samym węźle zjadowo-wjazdowym, który dedykowany będzie Bydgoskiemu Parkowi Przemysłowo-Technologicznemu, przez będzie można dojechać z niego do terminalu Emilianowo bez kolizji z ruchem na S-10. O koncepcji węzła S-10 Emilianowo dyskutowano w ubiegły poniedziałek na II Bydgoskim Forum Bursztynowego Szlaku.
O węźle drogowym Emilianowo mówił dyrektor bydgoskiej GDDKiA Sebastian Borowiak, wspominając, iż prace koncepcyjne prowadzone są w bliskiej współpracy z prezesem spółki Terminal Intermodalny Bydgoszcz-Emilianowo, aby był on jak najbardziej optymalny dla planowanego terminalu. GDDKiA tak naprawdę przyjęła pewne założenia co do tego węzła, natomiast jego zaprojektowanie jest zadaniem wykonawcy odcinka, który po wykonaniu projektu i jego zatwierdzeniu, wybuduje ten węzeł. Prace projektowe obecnie trwają, jak zaznaczył dyrektor Borowiak, to jest zatem ostatni moment, aby wnosić korekty do koncepcji, przy czym na tym etapie nie mogą one być zbyt duże, bo to przełoży się na koszty, a GDDKiA jest już po przetargu i podpisaniu umowy z wykonawcą.
Grafika: GDDKiA
Koncepcja zakłada, że terminal będzie zlokalizowany po wschodniej stronie torów kolejowych. Podczas II Bydgoskiego Forum Bursztynowego Szlaku pierwszy raz wprost Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna zaprezentowała koncepcję Parku Przemysłowego Emilianowo, który miałby się również znajdować po wschodniej stronie linii kolejowej nr 201. To powoduje nowe wyzwanie, bowiem obecna koncepcja węzła nie zakłada dojazdu do tego obszaru z węzła S-10. Być może uda się w najbliższym czasie, w którym można wnosić jeszcze korekty, wypracować jakieś rozwiązanie.
Koncepcja Parku Przemysłowego Emilianowo – PSSE