Zagraniczna marka sklepów, która swoją popularność zbudowała w Polsce



Materiały prasowe

Materiały prasowe

3 tys. sklepów w Europie ma niespożywcza sieć handlowa Pepco – sklep nr 3 tysięczny otwarty został 1 grudnia w Berlinie. Kapitałowo nie jest to co prawda polska marka, ale w pewnym sensie jest to polska marka, bowiem tutaj mieści się jej siedziba (Poznań), a także najwięcej sklepów – ok. 1,2 tys. Wspomnieć warto, że jeden z pierwszych sklepów Pepco w 2004 roku otwarty został w Bydgoszczy.

Korzenie kapitałowe tej marki są brytyjskie – firma powstała w 1999 roku jako oddział Brown&Jackson. W 2004 roku, gdy w Polsce otwarto pierwsze sklepy, firmę przejął holding Pepkor z siedzibą w RPA. Obecnie Pepco Group notowana jest na warszawskiej giełdzie, co jest kolejnym elementem powiązań gospodarczych marki z Polską.

 

Po sukcesie w Polsce marka w 2013 roku zaczęła ekspansję zagraniczną. Pepco zaczęło rozszerzać swoją działalność na Centralną i Wschodnią Europę, włączając w to m.in. Słowację, Czechy, Rumunię, Bułgarię, czy Litwę, a w ostatnich latach weszło także na takie zachodnie rynki jak Hiszpania, Włochy, Austria czy Niemcy – pokazując, że cała Europa jest w zasięgu marki.

 

– Otwarcie 3-tysięcznego sklepu to ważny kamień milowy w naszym rozwoju. Dzięki efektowi skali weszliśmy na poziom niezwykle dynamicznego wzrostu i średnio każdego dnia, gdzieś w Europie otwieramy co najmniej jeden sklep Pepco, a każdego roku wchodzimy na dwa nowe europejskiej rynki. Tylko w ubiegłym roku finansowym otworzyliśmy 446 nowych placówek, a zamierzamy rozwijać się jeszcze szybciej. Jako Grupa Pepco, będąca także właścicielem marek Poundland i Dealz, chcemy otworzyć 20 000 sklepów w całej Europie – powiedział Anand Patel, Managing Director, Pepco.

 

Berliński sklep na Placu Poczdamskim na pewno ma znaczenie symboliczne, bowiem Pepco w Niemczech póki com a tylko 4 sklepy.

 

– W obecnym otoczeniu inflacyjnym, nasze podejście do sprzedaży detalicznej i oferta produktów wysokiej jakości w dobrych cenach stało się jeszcze bardziej atrakcyjne dla konsumentów. . Potwierdziliśmy silną pozycję na zachodnioeuropejskich rynkach, z powodzeniem wchodząc na pięć z nich, a czego uwieńczeniem jest otwarcie trzytysięcznego sklepu. Wierzymy zatem, że możemy jeszcze bardziej przyspieszyć tempo wzrostu zarówno w Polsce jak i w całej Europie. Na polskim rynku, który jest obecnie dla nas największy, nadal widzimy potencjał do rozwoju – powiedział Aleksandr Cikaidze, Retail Director w Pepco.

 

Cała sieć Pepco zatrudnia w 17 krajach ok 25 tys. osób. Polscy pracownicy to ponad 10 tys. osób.