Przed oddaniem do użytku drogi ekspresowej S-5, to alejami Armii Krajowej przebiegał ruch tranzytowy przez Bydgoszcz. Z uwagi na wyeksploatowanie wiaduktów (od niedawna im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego) władze Bydgoszczy postanowiły najpierw rozebrać wschodnią konstrukcję i wbudować w jej miejsce nowy obiekt, teraz prace toczą się na zachodnim wiadukcie.
Rozbiórka zachodniego wiaduktu przebiegała ze sporymi problemami, głównie dlatego, że wymagało to wstrzymywania ruchu kolejowego pod wiaduktami. Początkowo udało się dogadać z PKP, ale szczególna sytuacja w kraju sprawiła, że z powodu potrzeby dystrybucji węgla po kraju, kolejarze się z tamtych uzgodnień wycofali. Ostatecznie uzgodniono pewne zasady wstrzymywana ruchu, ale w sposób który sprawił, że rozbiórka trwała znacznie dłużej niż planowano – prace rozbiórkowe odbywały się głównie w nocy. Dzisiaj jesteśmy już po rozbiórce wiaduktu, pozostały jedynie niewielkie prace.
Następnym etapem będzie budowa nowych przyczółków, które powstają w siedzibie wykonawcy prac rozbiórkowo-budowlanych w Kielcach. Zachodni wiadukt, będzie kopią wschodniego, zatem również po tej stronie pojawią się ścieżki rowerowe.
Wiadukty – obecnie im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego – powstały w 1984 roku.