Під час воєнних дій, саме завдяки послугам залізничного транспорту евакуйовуються люди, доставляється вся необхідна допомога на фронт і до всіх українських міст. Керівник Української залізниці Олександр Камишин називає залізницю „опорою безпеки” і закликає до будівництва в західній частині країни нових терміналів. Україна може стати важливим гравцем у торгівлі між Європою і Китаєм на Новому шовковому шляху. Давайте підтримаємо її, бо від цього рішення кожний не залишитися в програші.
Сьогодні Новий Шовковий шлях – породжує більше питать – проте зараз це основне сполучення між Китаєм та Польщею, яке проходить через Білорусь та Росію. Невідомо, чи він далі проходитиме через вище перелічені країни, оскільки вантажовідправники мають обмежені перевезення, а також зростає соціальний тиск щодо обмеження транзиту через Росію та Білорусь, відповідно до міжнародних санкцій. Інше питання стосуються самої України і того, як саме закінчиться війна – чи втримають українці Одеський порт? Якщо подію розрогнуться так, що Одеса залишиться в межах української держави – то вона може стати ключовим та стратегічно важливим центром для Європи. Завантажені в Одесі грузові контейнери зможуть відправлялися кораблями до Туреччини або Грузії, а звідти залізницею до Туреччини.Варто зазначити, що українці вже давно орієнтуються на розвиток значущості Одеси. В останні місяці розвивалася співпрацю з морським портом у Гданську, створюючи таким чином залізничну та морську лінію Нового Шовкового шляху. Це дозволить перевозити величезний обсяг товарів між Китаєм і Гданськом, протягом декількох днів, замість 35 днів, як у випадку з морським транспортом з Шанхаю. Про те, що порт Гданська зосереджується на розвитку співпраці з Одесою, говорив під час Форуму Балто-Адріатичного коридору в Грудзёндзі в грудні представник Адміністрації порту Гданська. Він не приховував, що Бидгощ може зіграти важливу роль у цій головоломці, як логістичний центр.
Grafika: Zarząd Portu Morskiego w Gdańsku
У Бидгощі контейнери, які надходитимуть через Одесу з Китаю, можна було б згрупувати на ті, які прямуватимуть до Гданська, звідки вони можуть потрапити навіть до США, і ті, що спрямовуються до порту в Гдині – до скандинавських країн.
Майбутнім міжнародним перевезенням у зруйновані війною Україні, буде присвячено спеціальне засідання саміту в Брюсселі, який розпочнеться 6 квітня. Галузеві професіонали з усієї Європи обговорюватимуть, наскільки реальною може бути така модель нового Шовкового шляху через Україну.
Долучаємося до цього проекту
Нам варто дивитися на все, що відбувається, не лише з позиції пасивного спостерігачі. Потрібно активно включатися в розбудову Нового Шовкового шляху. Адже ми можемо це робити на різних рівнях, будуючи партнерські відносини з Одесою і підтримуючи залізничні проекти в Україні. Міністерство економіки України сьогодні заявило, що підтримуватиме ініціативи, пов’язані з будівництвом перевантажувальних терміналів у західній частині країни – тому терміналу Бидгощ-Еміліаново, варто налагодити партнерську співпрацю з одним із терміналів на західній Україні, або безпосередньо з Одеським портом.
Зараз, в період воєнних дій, важно робити якісь прогнози та забігати наперед, але керівник Української залізниці недарма дивиться в майбутнє. Україну доведеться відбудовувати, і це може бути навіть цивілізаційним проектом для неї.