Facebook zaczął oferować polskim użytkownikom płatne subskrybcje. Wyjaśniamy z czego to wynika

W tym tygodniu polscy użytkownicy zaczęli otrzymywać za pośrednictwem specjalnego formularza pytania, czy chcą skorzystać z płatnej subkrybcji w cenie 59,99 zł miesięcznie (w przypadku, gdy korzystamy z serwisu na urządzeniach mobilnych), czy zgadzamy się na wyświetlanie reklam. Ci którym Facebook takiego pytania jeszcze nie zadał, muszą się z tym liczyć w niedługiej przyszłości. Czy na Facebook-u doszło do dużych zmian?

 

Cała ta sytuacja może dezorientować wielu użytkowników tej platformy, ale w praktyce jeżeli zdecydujemy się dalej korzystać z bezpłatnego konta z reklamami, to w praktyce nic się dla nas nie zmieni.

 

Facebook obchodzi unijne regulacje

Pod koniec października Europejska Rada Ochrony Danych (EROD) nakazała Meta, czyli właścicielowi Facebooka zaprzestania procederu wyświetlania reklam opierających się na zachowaniach użytkowników. Chodzi o to, że serwis śledzi nasze zachowania, co klikamy, jakie mamy zainteresowania i w oparciu o to profiluje nam reklamy – Niewłaściwe przetwarzanie danych osobowych milionów ludzi na Facebooku jest dla tej firmy modelem biznesowym – ocenił Aleid Wolfsen wiceprzewodniczący EROD. Postępowanie w tej sprawie wszczęto na wniosek Holandii i Norwegii.

 

Facebook próbuje obejść te działania wdrażając płatną usługę korzystania ze swoich serwisów, a jako alternatywę pozwala użytkownikom zgodzenie się na dalsze profilowanie reklam w oparciu o ich zachowania, czyli rodzaj śledzenia. Decyzje EROD obowiązują tylko w Europejskim Obszarze Gospodarczym według jurysdykcji, Facebook płatne konta wprowadził również tylko na tym obszarze

 

Nie jest powiedziane, że Unia Europejska w tej sprawie powiedziała już ostatnie słowo.