Tym razem najprawdopodobniej dojdzie do rozbiórki kładki nad Wojska Polskiego

Fot: ZDMiKP

Fot: ZDMiKP

Pod koniec ubiegłego roku zapadła decyzja, że kładka nad alejami Wojska Polskiego zostanie zlikwidowana, a w jej miejscu pojawi się naziemne przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną. Pierwszą próbę jej rozbiórki podjęto wiosną, ale wówczas oferty z przetargu okazały się zbyt wysokie, dlatego przetarg unieważniono. Teraz mamy drugie podejście.

Przed dwoma tygodniami informowaliśmy, że najtańsza oferta w aktualnym przetargu to niecałe 3,6 mln zł, ta cena obejmuje również instalację sygnalizacji świetlnej i stworzenia przejścia naziemnego. To taniej niż na wiosnę, ale prawie dwa razy więcej niż przewidziany przez ZDMiKP budżet. Na środowej sesji radni Rady Miasta Bydgoszczy dokonali korekt w budżecie miasta, które pozwalają przeznaczyć 3,6 mln zł na to zadanie. Jeżeli oferta pod względem formalnym przejdzie weryfikację to przetarg powinien być pozytywnie rozstrzygnięty.

 

Decyzja o rozbiórce kładki zamiast jej remontu wywołała spór, jedni uważają, że to działanie w dobrym kierunku, bowiem kładka nie jest najbardziej optymalnym rozwiązaniem dla osób starszych i niepełnosprawnych. Zachowanie kładki również ma jednak swoich zwolenników. Rozwiązanie z jej rozbiórką jest jednak wariantem tańszym.

 

Na inne inwestycje radni też dokonali przesunięć

W ostatnich tygodniach nastąpiło też otwarcie ofert w przetargu na opracowanie koncepcji i dokumentacji projektowej dla przebudowy Węzła Wschodniego oraz Wiaduktów Warszawskich, najtańsza oferta w tym przetargu to 2,5 mln zł, a przewidziany budżet wyniósł tylko 1,6 mln zł. W środę radni zgodzili się również zwiększyć finansowanie dla tej inwestycji.

 

Kolejny przetarg dotyczył rozbudowy fragmentu trasy W-Z na odcinku Lelewela – Łęczycka, tutaj oferty na dokumentację rozpoczynają się powyżej 3 mln zł, a przewidziany budżet to 2,9 mln zł. W tym wypadku deficyt w stosunku do przewidywań był najmniejszy, również na większe środki na to zadanie wyrazili w środę radni.