Do końca lutego obowiązuje aneks, który według stawek z 2022 roku zakładał rozliczenie usług przewozowych świadczonych przez Miejskie Zakłady Komunikacyjne. Najprawdopodobniej na dniach zostanie zawarta już wieloletnia umowa, która obowiązywałaby do końca 2032 roku. Strony uzgodniły bowiem stawki – będą one wyższe niż proponował jeszcze w styczniu na sesji Rady Miasta prezydent Rafał Bruski, ale też mniejsze niż postulowały organizacje związkowe.
Najprawdopodobniej dzisiaj, podczas planowej sesji Rady Miasta Bydgoszczy, pojawi się propozycja rozszerzenia porządku obrad o nowy punkt dotyczący dalszej współpracy Miasta z MZK, wówczas powinniśmy dowiedzieć się nieco więcej.
Porozumienie wstępne zakłada, że w roku bieżącym i przyszłym (2024) MZK zarobi za każdy przejechany kilometr o 16,6% więcej niż Mobilis (według oferty złożonej przez tą firmę w przetargu), natomiast od 2025 roku do końca 2032 roku ta wstawka wyniesienie 12% więcej. Jeszcze w grudniu zarząd MZK oczekiwał ponad 20%, a z racji braku możliwości porozumienia według tej propozycji, poprzedni zarząd podał się do dymisji. Prezydent chciał, aby było to 10% więcej, w styczniu zgodził się, aby pierwsze dwa lata była to stawka 14,6%.
Ustalone stawki to zatem w pewnym sensie wynegocjowanie rozwiązania pomiędzy. NSZZ Solidarność informuje nas, że nie jest do końca usatysfakcjonowane tymi ustaleniami – ten związek zawodowy zadowoliłby się jednak podobną propozycją, dokładniej według Solidarności dla sprawnej restrukturyzacji MZK jeszcze rok 2025 powinien przynieść wyższą stawkę, taką propozycją kompromisową mogło by być 15%.