Zdaniem prezydenta centrum miasta wolne od nachalnej reklamy, ale nie wyborczej



Zdaniem prezydenta centrum miasta wolne od nachalnej reklamy, ale nie wyborczej

Od kilku miesięcy w centrum Bydgoszczy funkcjonuje tzw. Park Kulturowy, czyli zaostrzone formy ochrony krajobrazu. Uchwała o Parku Kulturowym uniemożliwia funkcjonowanie nieestetycznych szyldów, które nie pasują do otoczenia lub burzą historyczny charakter starówki, ale też znacznie ograniczono możliwość eksponowania reklam, jeden z punktów mówi nawet wręcz o zakazie rozdawania ulotek.

 

Tyle z teorii, bo w praktyce wystarczy się przejść się przez starówkę i jest duże prawdopodobieństwo, że natkniemy się na osoby rozdające ulotki wyborcze. Na niektórych lokalach gastronomicznych wywieszono plakaty wyborcze kandydatów Koalicji Obywatelskiej, które niekoniecznie komponują się z otoczeniem. Uwagę na ten problem prezydentowi zwrócili radni PiS-u.

 

Prezydent Rafał Bruski poinformował, że o ile mamy do czynienia z materiałami wyborczymi (w świetle zapisów Kodeksu Wyborczego) to zakazy dotyczące zakazu reklam w Parku Kulturowy ich nie dotyczą, gdyż w świetle przepisów kodeksu wyborczego materiał wyborczy nie jest reklamą.