Ciech zmienia swój brand. Chce podkreślić w tym globalne aspiracje i transformację energetyczną

Ciech zmienia swój brand. Chce podkreślić w tym globalne aspiracje i transformację energetyczną

Historia grupy Ciech sięga 1945 roku, choć marka Ciech-u funkcjonuje od 1952 roku – od czerwca Ciech przestanie być eksponowany, a pojawi się nowa nazwa Qemetica. To kolejny krok po wycofaniu grupy z giełd w Warszawie i w Frankfurcie, który ma pomóc w budowaniu wieloletniej strategii rozwoju.

– Zmiana nazwy jest naturalnym krokiem w ewolucji grupy i odwzorowaniem naszych aspiracji do tego, żeby być innowacyjną, globalną spółką – mówi agencji Newseria Biznes Kamil Majczak, prezes zarządu Ciech. – W ostatnich kilku miesiącach miały miejsce dwa strategiczne wydarzenia: jako spółka mamy jednego właściciela, grupę Kulczyk Investments, oraz staliśmy się spółką prywatną, zeszliśmy z giełdy w Warszawie i we Frankfurcie. To też spowodowało, że strategicznie patrzymy w przyszłość, zmieniamy, odświeżamy naszą strategię. Zmiana nazwy ma być jasnym krokiem w tę przyszłość i pokazaniem, że jesteśmy spółką z globalnymi aspiracjami.

 

 

Prezes Ciechu, a wkrótce Qemetici zapowiada, że do 2029 roku spółka chce ograniczyć emisję CO2 o 45%.  – W naszym zakładzie w Niemczech już mamy gaz, mamy instalację termicznego przetwarzania odpadów. Podobnie patrzymy na nowe źródła, które są dużo bardziej zrównoważone niż węgiel, w naszych zakładach w Inowrocławiu i Janikowie.

 

Prezes Majczak chwali się też postępem w przygotowywaniu inwestycji budowy spalarni odpadów w Inowrocławia. Ta sprawa lokalnie jest już odbierana kontrowersyjnie.

[iframe width=”419″ height=”236″ src=”https://www.youtube.com/embed/hqL1CHD12O4?si=GVfhrqAjWCXk-srN” title=”YouTube video player” frameborder=”0″ allow=”accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share” referrerpolicy=”strict-origin-when-cross-origin” allowfullscreen ]