,,24 godziny w najbardziej niedocenianym mieście w Polsce” – tak można przetłumaczyć film, który w ubiegłym tygodniu umieścił brytyjski YouTuber Andre Traveler, który cieszy się rozpoznawalnością wśród polskich internautów. Warto o tym napisać, bo niespełna tydzień po publikacji filmu jego oglądalność zbliżyła się do 50 tys. wyświetleń.
– Dzień dobry – zaczyna od polskiego przywitania Adnre, w tle widzimy stadion Zawiszy. Dalsza część materiału jest już w języku angielskim. Podróżnik nagrywa jak jedzie tramwajem do centrum miasta, tam zachwyca się urokliwą Brdą, a kończy na Placu Teatralnym gdzie kupuje piwo. Nie mamy w tym materiale opisów bydgoskich zabytków, do których autor w ogóle nie wchodzi. Pokazuje on Bydgoszcz z perspektywy osoby, która chce zobaczyć ciekawe widoki, a potem najzwyczajniej napić się piwa. YouTuber zachwyca się urokliwą Brdą, czy rzeźbą przechodzącego przez rzekę. Sprawiać może to, że materiał jest bardziej przekonujący dla osób szukających wypoczynku, a niekoniecznie chcą być oprowadzani przez przewodników i poznawać historię.
Andr jest na materiale zaczepiany przez młode osoby, które spotyka w centrum Bydgoszczy, które kojarzą go z innych filmów nagrywanych w Polsce, chcą robić sobie z nim zdjęcia.
Materiał można obejrzeć poniżej:
Warto wspomnieć, że wspomniane przeszło 50 tys. obejrzeń jest warte odnotowania, bo weźmy dla porównania profesjonalny film promocyjny miasta zrobiony przez Big Bike Ochrestra, który po roku od publikacji zrobił ledwie 21 tys. wyświetleń na YouTube.