,,Tak zmienił się Inowrocław!” – to tytuł grafik jakie w mediach społecznościowych rozprzestrzenia Urząd Miasta Inowrocławia pokazujących pewne miejsca w Inowrocławiu w przeszłości oraz efekt rewitalizacji i inwestycji za środki europejskie. Kontrowersje na tych grafikach budzi jednak jeden element.
,,Tak zmienił się Inowrocław! Wojciech Piniewski pełniący funkcję Prezydenta Miasta Inowrocławia” – tak brzmi pełen komunikat. Mamy obecnie kampanie wyborczą, a Wojciech Piniewski jest w niej kandydatem. Zatem wykorzystywanie profilu urzędu, a także czasu pracy urzędników do stworzenia grafiki budzić może wątpliwości nie tylko natury etycznej, ale też prawnej.
W stanowisku z 12 marca Państwowa Komisja Wyborcza wskazuje: Niedopuszczalne jest wykorzystywanie w jakikolwiek sposób środków publicznych do prowadzenia kampanii wyborczej, np. wykonywanie przez pracowników urzędów administracji samorządowej i rządowej w czasie pracy czynności związanych z prowadzeniem agitacji wyborczej, wykorzystywanie pojazdów i urządzeń służbowych w kampanii wyborczej, prowadzenie agitacji wyborczej na stronach internetowych i profilach w mediach społecznościowych administrowanych przez urzędy.
Niewątpliwie mamy w tym wypadku do czynienia z wykorzystaniem profilu w mediach społecznościowych administrowanego przez urząd, a także zaangażowanie czasu pracy urzędnika. Komitety w takich sytuacjach negują, iż dany materiał ma na celu agitację wyborczą, to jednak trudno zaprzeczyć, że te materiały nie służą w budowaniu wizerunku Wojciecha Piniewskiego jako kandydata.