Już setki gości na pierwszym bydgoskim Restaurant Week



Już setki gości na pierwszym bydgoskim Restaurant Week

 

Trendy kojarzą się zwykle bardziej z modą i designem niż z kulinariami, jednak wzrost świadomości Gości i wciąż rozrastająca się scena restauracyjna sprawiły, że obecnie to co modne, ma znaczenie również w kuchni. Trendy kształtowane są przez sytuację ekonomiczną, społeczną oraz przez kulinarnych guru. Począwszy od René Redzepiego, pioniera rewolucji lokalności w światowej haute cuisine, przez najbardziej znanego i utytułowanego szefa kuchni na świecie, czyli Gordona Ramsaya, aż po Christinę Tosi, która “sprofanowała” desery gourmet płatkami śniadaniowymi z oszałamiającym skutkiem. Aby sprawdzić, jakie trendy królują w polskich kulinariach i czym zainspirują nas Chefowie kuchni najlepszych rodzimych restauracji tym razem, nasi eksperci poddali analizie prawie 2500 popisowych dań prezentowanych w wiosennej edycji RestaurantWeek®. Zapraszamy na przegląd top trendów!


RestaurantWeek® TOP OF THE TOP

Newstalgia, czyli prawie jak u babci.

To najbardziej widoczny trend wiosennego Festiwalu. Dania kuchni polskiej inspirowane latami 80. i 90. serwowane w nowoczesnym wydaniu. Wystarczy zmiana lub dodanie jednego składnika, dekonstrukcja bądź zastosowanie nowatorskich technik kulinarnych, by doskonale znane z dzieciństwa potrawy, zachwyciły nas na nowo. Kluski śląskie z buraczanym coulis, frytki z baby ziemniaczanej, gołąbki z tofu, imbirem i kolendrą – to dania, które Szefowie Kuchni odkopali z przepiśników babć i wprowadzili na festiwalowe talerze w podrasowanej formie. Rozsiądź się wygodnie i pozwól, by smakowite wspomnienia powróciły na RestaurantWeek®.

 

Grzyby – roślinne umami.

W Polsce znane i kochane, czego dowodem jest ich obfitość w propozycjach popisowych menu na RestaurantWeek®. Ich umamiczny smak i delikatna tekstura sprawiają, że z powodzeniem mogą zastąpić mięso. To słynne japońskie umami można przetłumaczyć jako „esencja wyśmienitości”. I tym są właśnie grzyby! Choć kojarzą się głównie z jesienią, to w wiosennym repertuarze – z cytrusowymi nutami, w towarzystwie świeżych ziół i skąpane w wyrazistych marynatach inspirowanych kuchnią azjatycką – zapewniają niezapomniane doświadczenia smakowe.

 

Prosto z pola. Wraz ze wzrostem świadomości dbamy o to skąd pochodzi jedzenie, które trafia na nasze talerze. Ważne są lokalne produkty, pieczywo wypiekane na miejscu i dania tworzone od podstaw. Z uwagą czytamy, że ricotta przyrządzana jest w restauracyjnej kuchni, warzywa przyjeżdżają prosto z gospodarstwa Pana Zygmunta, a ser przyjechał prosto z osady “Bure Misie”. W opisach menu znajdziesz pochodzenie składników i podziękowania dla małych manufaktur i ludzi, których pasją jest produkt.

Kwiaty jadalne.

 

Kwiaty to najbardziej wiosenna propozycja, jaką można znaleźć na festiwalowych

talerzach. Fiołki, nagietki, róże czy lawenda nie tylko czarują kolorami, ale mają także

niezwykłe walory smakowe i aromatyczne. Do tej pory najczęściej wykorzystywane

były w deserach i napojach, ale świetnie odnajdują się również w daniach wytrawnych.

Na Festiwalu odkryj m.in. paloną cykorię w oleju infuzowanym lawendą z warszawskiej

Restauracji Videlec.

 

Mamma mia na Festiwalu!

Rekordy popularności (i otwarć) biją również restauracje inspirowane prawdziwą, rzemieślniczą włoską kuchnią. Goście zachwycają się nie tylko mainstreamową już pizzą neapolitańską, ale również wyrabianymi na miejscu makaronami, puszystą ricottą i pistacjowymi kremami. Trend włoski to prostota i wierne odwzorowanie receptur, w których najważniejszy jest produkt. Na Festiwalu blisko 50 Restauracji serwuje Italię na talerzu!

 

 

TOP trendy na Festiwalu RestaurantWeek®!

Odkryj autorskie menu od najlepszych Chefów kuchni w okazyjnej cenie od 69,99 zł + opłata rezerwacyjna 5,98 zł, prime time +10 zł (dodatkowe rabaty czekają na https://RestaurantWeek.pl). W ramach rezerwacji każdy Gość otrzyma prezent od partnera lub bezalkoholowe alternatywy: Kinley Elderflower Zero Cukru lub Martini Vibrante w wybranych miastach. Dokonując rezerwacji, do zamówienia można dodać m.in. Coca-Cola Zero Cukru czy Herbatę Festiwalu – Lipton, w wersji regularnej lub sezonowej. Dzięki Lurpak w wybranych restauracjach festiwalowe menu przygotowane jest na maśle Lurpak, a goście otrzymają w ramach poczęstunku w prezencie starter z masłem.

 

Wyjątkowe menu pełne kulinarnych nowości przygotują najlepsze Restauracje w Polsce, m.in. Poczuj Miętę, The Oriental i Lulu Bistro.

 

Rezerwuj sensacyjne doświadczenia smakowe już teraz na stronie Festiwalu https://restaurantweek.pl/. Należy wybrać liczbę osób, datę, godzinę oraz jedno z dwóch menu. Każda wizyta w restauracji podczas RestaurantWeek® trwa 90 minut.

 

[iframe width=”419″ height=”236″ src=”https://www.youtube.com/embed/O0SfFFOwJ9Q?si=JJJUzb9HjZSTQoXj” title=”YouTube video player” frameborder=”0″ allow=”accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share” referrerpolicy=”strict-origin-when-cross-origin” allowfullscreen ]