Media społecznościowe rządzą się swoimi prawami – jakość i poziom merytoryczny materiału nie zawsze gwarantują najwyższą oglądalność, zazwyczaj jest tak, że proste nagranie np. jakiegoś pożaru potrafi skraść setki tysięcy odsłon. Przygotowaliśmy TOP5 najpopularniejszych materiałów o Bydgoszczy w serwisie YouTube w 2023 roku.
Bydgoskim hitem YouTube z 2023 roku było wykolejenie się tramwajów w dniu 3 lutego. Nagranie pokazuje jak dwa tramwaje mijające się na skrzyżowaniu Focha – Gdańśka zderzają się podczas tego manerwu. Nagranie obejrzano ponad 428 tys. razy:
{youtube}zNrJA0eNgtY{/youtube}
Na drugim miejscu mamy prześmiewczy materiał jednego z popularniejszych w Polsce kanałów ,,Planeta faktów” pt.: ,,10 dowodów, że Bydgoszcz to “polskie Ohio”, cz. 2″ – jest to raczej prześmiewczy materiał o Bydgoszczy obejrzany ponad 402 tys. razy. Na trzecim miejscu znajduje się część 1 tego cyklu, zatem potraktujmy to łącznie:
{youtube}lnXIukqvles{/youtube}
Trzecie miejsce to materiał influacerki, młodej mamy ,,Sylwia testuje”, przy okazji dowiadujemy się, że w miarę popularna osoba na YouTube nagrywa z Bydgoszczy. Sam materiał opisuje wizytę w jednym z bydgoskich sklepów i można odnieść wrażenie, że jest quasi reklamą. Ponad 300 tys. wyświetleń robi jednak wrażenie:
{youtube}ItI6A7JdbHk{/youtube}
Czwarty najpopularniejszy materiał, również z ponad 300 tys. wyświetleń, to wizyta w jednym z kebabów YouTubera MrKryha, który zajmuje się testowaniem fastfoodów:
{youtube}dPWxeStdKsw{/youtube}
TOP5 zamknie materiał z kanału ,,audyt obywatelski”, który można określić jako osobę która w różnych miejscach wszczyna kłótnie z funkcjonariuszami mundurowymi. Mamy nagraną utarczkę słowną przez Szpitalem Wojskowym w Bydgoszczy:
{youtube}alxbsMYRf0k{/youtube}
W tym zestawieniu przyjęłiśmy kryterium liczby wyświetleń, jak widać pokazane treści niekoniecznie wyrożniają się wartościami merytorycznymi, ale fakt jest taki, że były popularne. Przebiły nawet nagranie wykonane z drona, które miało przedstawiać lecącą rzekomo rosyjską rakietę nad Bydgoszczą – temat zyskiwał na popularności gdy w Zamościu odnaleziono szczątki rakiety. Nawet fakt, że opublikowała go Wirtualna Polska sprawił, że nie uzyskał nawet połowy obejrzeń porównania Bydgoszczy do Ohio czy zderzenia dwóch tramwajów. Sfinansowany z dotacji na promocję miasta film promocyjny z Orkiestrą na Dużym Rowerze, wykonany bardzo profesjonalnie zdobył tylko 16 tys. obejrzeń, co pokazuje przepaść.