Na odcinku między Prądami a Zielonczynem pociagi ,,wleką się” momentami nawet 30 km/h, a w najszybszym momencie jest to 70 km/h. PKP PLK zakłada, że od grudnia będzie to prędkość 120 km/h, co ma przynieść pasażerom ok. 5 minut krótszą podróż. Pociągi pośpieszne z Bydgoszczy Głównej do Nakła jadą obecnie 24 minuty, zatem będzie możliwe zejście poniżej bariery 20 minut.
Prace na linii kolejowej nr 18 (Kutno – Piła Główna) realizowane są na 20-kilometrowym odcinku między stacjami Prądy i Zielonczyn. To ważna trasa łącząca stolicę woj. kujawsko – pomorskiego z Nakłem nad Notecią i woj. wielkopolskim. Na wspomnianym odcinku w wybranych lokalizacjach trwa wymiana szyn na bezstykowe oraz podkładów. Naprawiane są także przepusty – łącznie 25. Dzięki temu pociągi pojadą sprawniej i bezpieczniej. Oczyszczona zostanie również podsypka tłuczniowa oraz wyregulowany tor. W efekcie – po zakończeniu wszystkich prac i pozyskaniu wymaganych pozwoleń – odwołane zostaną ograniczenia prędkości na trasie i pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h – informuje w komunikacie PKP PLK.
Wartość napraw wyniesie 29,3 mln zł, a harmonogram zakłada zakończenie prac w grudniu.
Kolejne podejście do przystanku Nakło Dąbrowskiego
Od wielu lat PKP PLK zabiera się do budowy nowego przystanku osobowego w Nakle nad Notecią, przy ulicy Dąbrowskiego – będzie on zlokalizowany na zachód od dworca w Nakle. Budowa tego przystanku znalazła się już jakiś czas temu w rządowym programie, ale ostatecznie trafiła na listę rezerwową. Teraz pomysł może ruszyć jednak z miejsca bo PKP PLK ogłosiło przetarg na dokumentację techniczną, z zamiarem budowy przystanku do 2026 roku.