Dzisiaj z perspektywy Inowrocławia najważniejsze drogi to krajowa 25 na Bydgoszcz i Konin oraz 15 na Toruń i Poznań. Do 2028 powinna powstać natomiast droga komunikująca Inowrocław z Nową Wsią Wielką i Solcem Kujawskim, czyli w praktyce drogą ekspresową S10, która powinna do tego roku powstać. Nie będzie to może klasa drogi krajowej jak 25-tka, ale będzie omijać obszaru zurbanizowane.
Można powiedzieć, że w praktyce będzie to alternatywna droga na Bydgoszcz, w szczególności dedykowana transportowi towarowemu. Jednym z argumentów za jej budową jest planowana budowa terminalu intermodalnego Bydgoszcz-Emilianowo pod Bydgoszczą.
Projekt zakłada modernizację drogi łączącej Inowrocław przez Rojewo i Starą Wieś z Nową Wsią Wielką do standardu drogi G w pierwszym etapie. Standard G jest typowy dla dróg wojewódzkich, będzie to zatem mimo wszystko gorszy standard niż ma już krajowa 25. W drugim etapie rozbudowana zostanie droga Leszyce – Nowa Wieś Wielka do parku przemysłowego w Solcu Kujawskim, przecinająca projektową S10.
Rządowa dotacja przyznana jeszcze za poprzedniej ekipy to 200 mln zł, realizacja projektu z powodu różnych perturbacji się przeciąga. Przed tygodniem otwarto oferty w przetargu na opracowanie planu funkcjonalno-użytkowego – pojawiły się cztery oferty, są oferty w założonym budżecie. Na opracowanie PFU przyjmuje się pół roku. Potem będzie można ogłosić przetarg na budowę. Najnowszy harmonogram mówi o zakończeniu inwestycji w 2028 roku.