Największe zainteresowanie publiczne wśród zakupów MZK wywołało podpisanie w tym roku pierwszej umowy na elektryczne pojazdy. Miejskie Zakłady Komunikacyjne cały czas jednak starają się wymieniać tabor – kilka dni temu otwarto oferty na dostawę 10 nowych autobusów.
Połowa tych autobusów ma być długa, czyli przegubowych, a druga połowa krótkich. Przegubowce mają mieć ok. 18 metrów długości i pomieścić co najmniej po 135 pasażerów. Krótsze mają mieć ok. 12 metrów długości i być wstanie pomieścić co najmniej 90 pasażerów. Specyfikacja przewiduje ich produkcję w 2026 roku.
Jedyną ofertę w tym przetargu złożyła firma MAN wraz z PKO Leasing (na dostawę usługi leasingowej) za 31,3 mln zł. Budżet zamawiającego to niecałe 30 mln zł. Nie można jednak wykluczyć, że zostanie on zwiększony z uwagi na nieco wyższą ofertę.
Autobusy MAN bydgoskim pasażerom były doskonale znane, ale od kilku lat nie ma ich we flocie. Gdyby to zamówienie doszło do skutku, wówczas marka MAN powróciłaby na bydgoskie ulice.






