Za niecały rok we flocie bydgoskiego MZK pojawi się pierwsze 11 autobusów elektrycznych. Dzisiaj oficjalnie podpisano kontrakt na ich dostawę z firmą Solaris, wraz z budową stacji ładowania oraz małej elektrowni fotowoltaicznej i magazynów energii co ma zwiększyć efektywność ekonomiczną. W głównej mierze to zadanie sfinansowane zostanie z KPO, co też oznacza, że musi być zrealizowane w miarę szybko – ostateczny termin dostawy całości zamówienia to maj przyszłego roku.
Autobusy Solaris Urbino 18 Electric charakteryzują się specyficznym dźwiękiem silnika, który jest znacznie bardziej cichy od pojazdów spalinowych. To cecha charakterystyczna pojazdów z silnikami elektrycznymi.
– To nie tylko umowa na zakup 11 autobusów elektrycznych, ale również infrastruktury związanej z ich ładowaniem – powiedział przed podpisaniem umowy wiceprezydent Bydgoszczy Mirosław Kozlowicz – Bardzo się cieszę, że Bydgoszcz będzie miała w końcu autobusy elektryczne.

– To jest pierwszy raz kiedy spółka (red. MZK) otrzymała dofinansowanie ze środków zewnętrznych, ze środków unijnych – podkreśla prezes MZK Piotr Bojar – To jest ogromny zastrzyk dla spółki, pozwoli to na odnowienie taboru, pozwoli to na spełnienie wymogów w zakresie ustawy o elektromobilności, do czego jesteśmy zobligowani. W ramach kontraktu jest dostawa 11 autobusów elektrycznych – 7 przegubowych, 4 krótkich 12-metrowych.

Powstająca infrastruktura do ładowania ma pozwolić na rozszerzanie floty autobusów elektrycznych w przyszłości, dlatego mówimy o dużym przedsięwzięciu – Dla nas jest to największa inwestycja infrastrukturalna w Polsce – zaznacza dyrektor sprzedaży Solaris Bus&Coach Andrzej Sienkeiwicz – Ta inwestycja jest zrobiona a konto kolejnych dużych zakupów.
Autobusy dla Bydgoszczy powstają w Bolechowie pod Poznaniem. Wartość zamówienia to 69 mln zł.






