Przebudowa Nakielskiej ma się zakończyć przed 2030 rokiem. Nie wiadomo jednak kiedy będzie remontowany wiadukt kolejowy

Przebudowa Nakielskiej ma się zakończyć przed 2030 rokiem. Nie wiadomo jednak kiedy będzie remontowany wiadukt kolejowy

Modernizacja ulicy Nakielskiej, która łączy centrum Bydgoszczy z węzłem S5/S10 oraz Lisim Ogonem, Łochowem i Łochowicami obiecana była po zakończeniu modernizacji równoległej ulicy Grunwaldzkiej. W dni robocze w każdym kierunku po Nakielskiej porusza się ponad 10 tys. pojazdów. Jedną z przyczyn, dlaczego ta inwestycja się opóźnia były plany wodociągów przebudowy sieci kanalizacyjnej w tym miejscu, co wymagało dopracowania projektu, aby nie dochodziło do kolizji.

Wiceprezydent Mirosław Kozłowicz na ostatniej sesji Rady Miasta informował, że z wykonawcą, który ma uwzględnić również plany wodociągów, prace przygotowawcze, czyli formalne, zakończa się do 1 kwietnia 2026 roku. Ważnym ich elementem ma być wydanie przez wojewodę decyzji ZRID, która pozwoli rozpocząć pracę. Mówimy tutaj o odcinku od ulicy Lisiej na wylocie z miasta do Bronikowskiego przy stadionie Gwiazdy.

Prace budowlane miałyby się zacząć w 2027 roku, a zakończyć w 2029 roku. Na ten cel Bydgoszcz uzyskała 6 mln euro z Unii Europejskiej. Modernizacja zakłada bowiem budowę infrastruktury rowerowe, która będzie sfinansowana za środki europejskie. Żeby prace szły sprawnie będzie jeden przetarg zarówno na prace drogowe oraz wodociągowe, tak aby za cały plac budowy odpowiadał jeden wykonawca i nie dochodziło do konfliktów kompetencyjnych, czy mogących pojawiać się w takich sytuacjach zastojów.

Koncepcja zakłada powstanie większej ilości sygnalizacji świetlnej – m.in. na skrzyżowaniu z ulicami Widok oraz Wiśniową.

Co z wiaduktem kolejowym?

Modernizacja odcinka od Bronikowskiego do Ronda Grunwaldzkiego będzie drugim etapem, a ważnym jej elementem miałaby być przebudowa wiaduktu kolejowego, bez czego nie uda się poszerzyć jezdni, ani też przedłużyć linii tramwajowej. PKP PLK ujęto ten element w planowanej dużej modernizacji linii kolejowej nr 131 na odcinku Inowrocław – Bydgoszcz – Tczew, ale nie wiadomo kiedy byłoby to realizowane. Na pewno nie ma na to środków w perspektywie do 2030 roku, a nikt nie chce się wypowiadać co będzie później. Dodatkowo na tym wiadukcie kolejarze chcieliby zlokalizować przystanek kolejowy.