W marcu powinien wystartować nowy sezon Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego, w porównaniu z poprzednim rokiem będzie bez zmian, także będziemy jeździć starymi rowerami, wysłużonymi w poprzednich sezonach. Do przetargu w formule pomostowej przystąpił jedynie operator BikeU, który za BRA odpowiadał w minionym roku, a także wcześniejszym.
W sezonie 2024 w ramach BRA dokonano ok. 29 tys. wypożyczeń, to przy rekordowych prawie 400 tys. w 2018 roku niezbyt imponujący wynik. Po mocnych pierwszych latach rozwoju BRA, wraz z pandemią COVID-19 przyszła stagnacja – zawieszono plany ekspansji systemu na zachodnie dzielnice i zamiast wieloletnich przetargów zakładających rozwój systemu, ogłaszano jednoroczne – nazwane pomostowymi. Jedną z ich wad z perspektywy użytkownika jest to, że nie przewidują one wymiany floty rowerowej, ale na bazowaniu na wysłużonych w poprzednich latach rowerach.
Obecnie jesteśmy w trakcie postępowania na rok 2025 – jedyną ofertę na 1 mln i 489 tys. zł złożyła firma BikeU. Jest ona o kilka tysięcy mniejsza niż założony budżet, zatem najprawdopodobniej ta firma będzie operatorem BRA w kolejnym roku.
Od kilku lat słyszymy jednak też zapowiedzi, że jest to ostatni rok w tej formule i w kolejnym będzie przetarg wieloletni. Czy rok 2025 będzie ostatnim? Czas pokaże, z drugiej jednak strony gdy spada popyt wśród mieszkańców może nie być już na to zapotrzebowania.