Rola wizerunku marki, funkcjonalności strony internetowej i klasycznej formy materiałów reklamowych we współczesnym procesie promowania przedsiębiorstwa. Jak umiejętnie wykorzystać wszystkie atuty firmy nie zapominając tym samym o potencjale sprzedażowym proponowanych towarów i usług?
Wizerunek marki
Każdy, nawet najlepszy produkt wymaga odpowiedniej prezentacji oraz kampanii marketingowej, która w pełni zrealizuje jego potencjał sprzedażowy. Częstokroć firmy posiadające porównywalny potencjał i sprzedające te same produkty czy usługi rozwijają się w odmienny sposób. Dlaczego jedne szybko dochodzą do szczytu swoich możliwości, podczas gdy inne nie potrafią w odpowiedni sposób wykorzystać swoich atutów? Wszystko zależy od strategii, jaką podejmie przedsiębiorstwo, aby wypozycjonować się na rynku. Na pewno nie można bagatelizować ogromnej siły wizerunku marki w oczach klientów, a także wykorzystywanej w celu jej budowania kolorystyki oraz symboliki. Autopromocja to trudne wyzwanie, jednak współczesne możliwości dotarcia do konsumenta oraz rozmaite formy reklamy dają nam ogromne pole manewru.
Funkcjonalny serwis www
Słaba lokalizacja sklepu czy też firmy usługowej nie może stanowić dziś wytłumaczenia niskiej dynamiki rozwoju. Dzięki Internetowi w każdej branży można działać globalnie. Wszyscy mają więc równe szanse, jednak czy potrafią je w pełni wykorzystać?
Musisz wiedzieć, że Twoją najlepszą wizytówką jest strona internetowa. Najlepiej jeśli jest ona przygotowana według najnowszych trendów i wyposażona w odpowiednie narzędzia. Jednym z nich jest profesjonalny katalog produktów i usług. Dobrze przedstawiona w nich oferta jest kluczem do sukcesu. Głównymi zaletami katalogów online jest możliwość ukazania pełnej propozycji towarowej z podziałem na kategorie w formie galerii zdjęć, łatwe dokonywanie zmian opisu lub też ceny produktu, informowanie o aktualnym stanie magazynu, udostępnianie klientom historii zamówień, a także możliwość wdrożenia płatności internetowych. Odpowiednia prezentacja produktu dynamizuje rozwój firmy, znacznie usprawnia prowadzenie interesów, ale również ułatwia potencjalnemu klientowi poszukiwanie interesującej go usługi i niejednokrotnie decyduje o jej ostatecznym zakupie.
Ekluzywność klasycznego druku
Badania satysfakcji konsumentów z 2014 roku wykazały, że wciąż trudno zastąpić klasyczną drukowaną formę materiałów reklamowych. Wielu użytkowników w dalszym ciagu bardziej docenia papierowe katalogi, których może dotknąć i swobodnie je przekartkować. Z uwagi na to, że foldery książkowe prezentujące produkty na dobrej jakości papierze są uznawane za ekskluzywne, drukowanie katalogów nie odeszło dziś do lamusa. Ciekawe, że w dobie Internetu klienci jednostkowi wciąż lubią przyjrzeć się zdjęciom siedząc wygodnie przy kawie, a nie wpatrując się w ekrany komputerowe. Większe przedsiębiorstwa także życzą sobie wysyłania im aktualnej oferty sprzedażowej od dostawców w takiej formie. Z tego względu wiele firm decyduje się na hurtowe drukowanie katalogów.