W Bydgoszczy widoczny jest rozrost sektora usług outsorcingowych, co wizualnie przekłada się na powstawanie kolejnych nowoczesnych parków biurowych. O swoich planach mówili wczoraj przedstawiciele firm: AIG, Great Call oraz Mobica.
Operator usług call center Great Call planuje ulokowanie centrum obsługi jednego z potentatów rynku ubezpieczeń AIG w Bydgoszczy – Pracujemy tylko i wyłącznie z firmami, które mają odpowiednie podejście do pracowników i właściwie o nich dbają – wyjaśnia Mikołaj Popławski reprezentujący AIG. Dla firmy ubezpieczeniowej ważna ma być bowiem odpowiedzialność jaką ponoszą telefoniczni agenci wobec klientów. Stąd też zdecydowano się na współracę outsorcingową z firmą Great Call.
Great Call planuje ulokować liczący ponad sto osób oddział w Optimum Parku przy ulicy Fordońskiej – Stawiamy na nowoczesne centrum, dlatego szukamy nowoczesnej lokalizacji – wyjaśnia Michał Karpiński, prezes Great Call. Takie wymagania spełnia w jego opinii właśnie Optimum Park – Chcemy, aby wszystkie osoby były zadowolone, chciały z nami pracować i się z nami rozwijać – wyraził nadzieję.
Mobica – brytyjski potentat branży IT
Obecnie Mobica zatrudnia w Bydgoszczy około 200 osób, ale jak zapowiedziała dyrektor Dawn Embry, w najbliższych dwóch latach dojdzie do radykalnego zwiększenia zatrudnienia w bydgoskim oddziału – Firma Mobica uwielbia Bydgoszcz. Również uwielbiają ją nasi klienci, którzy chcą z tą lokalizacją współpracować. Chcemy zwiększyć zatrudnienie z 200 pracowników w chwili do 400, a być może nawet 600 w ciągu dwóch najbliższych lat – zapowiedziała.
Bliżej działalność Mobici przybliżył Wojciech Chybowski – Tym czym się zajmujemy, to dostarczaniem bardzo nowatorskiego oprogramowania – podkreślał.
Mobica angażuje się dlatego w projekty naukowo-badawcze. Klienci firmy stanowi w dużej mierze sektor samochodowy, zdarzają się również producenci jednostek pływających, a także sektor kosmiczny. Mobica przygotowywała bowiem oprogramowanie dla satelitów. Część tych realizacja powstała natomiast w Bydgoszczy.