Środowa, nadzwyczajna, sesja Rady Miasta Bydgoszczy trwała zaledwie kilkadziesiąt minut. W trakcie niej radni zaopiniowali uchwały sejmiku dotyczące ochrony krajobrazu oraz przyjęli stanowisko, w którym wyrażają potrzebę wyłączenia z obszaru chronionego okolic stacji kolejowej Bydgoszcz Emilianowo.
PKP SA planuje w oparciu o stację kolejową w Emlianowie wybudować całą infrastrukturę terminal intermodalnego, który współdziałał by w bliskiej współpracy z portami morskimi w Gdańsku i Gdyni. Rada Miasta Bydgoszczy przyjmując dzisiaj stanowisko, zaapelowała do Sejmiku Województwa, aby uwzględnić takie odstępstwo. Późne procedowanie tego odstępstwa związane jest z tym, iż dopiero PKP SA niedawno zauważyło zagrożenie związane z uchwałą krajobrazową. Sejmik o uwzględnieniu lub nie odstępstwa zdecyduje najprawdopodobniej we wrześniu.
Emilianowo leży na terenie gminy Nowa Wieś Wielka, stąd też bydgoski samorząd nie może bezpośrednio opiniować części obszaru chronionego położonego w tej gminie, jedynie może przyjmować stanowisko w formie apelu, co dzisiaj właśnie uczyniono.
PKP SA jest pierwszym inwestorem, który wprost informuje o planach zainwestowania w infrastrukturę multimodalną w kujawsko-pomorskim. Jeżeli jednak wokół uchwały krajobrazowej pojawią się perturbacje, inwestor może się wycofać.