Plebiscyt, który przyniósł Bydgoszczy dość sporą reklamę, właściwie za darmo



Dwa tygodnie temu zakończył się turystyczny plebiscyt – European Best Destination, który wygrało francuskie miasto Colmar. Bydgoszcz z 20 nominowanych miast zajęło 10 miejsce, wygrywając m.in. z Rzymem. O ostatecznej kolejności decydowali w głosowaniu internauci.

Wydział Promocji bydgoskiego ratusza wprost zachęcał do głosowania na Bydgoszcz, aby w ten sposób zwiększyć szanse miasta. Po ogłoszeniu wyników ukazało się przynajmniej kilkadziesiąt publikacji w różnych językach, w których wspomniano również, że 10. miejsce zajęło miasto z Polski – Bydgoszcz. Gród nad Brdą był jedynym miastem nominowanym do rywalizacji w ścisłej 20.

 

Plebiscyt organizowany jest od 2009 roku przez European Best Destination z siedzibą w Brukseli Dla Bydgoszczy był to debiut w tym plebiscycie i jak pokazały kolejne tygodnie, także darmowa reklama na całym kontynencie.