Na początku czerwca Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę z firmą Trakt na opracowanie studium STEŚ dla obwodnicy Nowej Wsi Wielkiej, w przebiegu drogi krajowej nr 25. Inwestycja została ujęta w rządowym programie budowy 100 obwodnic.
Przez Nową Wieś Wielką przebiega główne skomunikowanie drogowe łączące Bydgoszcz z Inowrocławiem, które jednocześnie przecina się w tej miejscowości z linią kolejową, co wiąże się z koniecznością oczekiwania przez kierowców przed rogatkami i szlabanem. Budowa obwodnicy pozwoli z jednej strony wyprowadzić ruch tranzytowy z Nowej Wsi Wielkiej oraz bezkolizyjnie ominąć ruch kolejowy.
Konsorcjum, którego liderem jest TRAKT za kwotę ponad 1,2 mln zł ma opracować Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe, w ramach którego wytyczony ma być przebieg obwodnicy. Szacuje się, że obwodnica będzie mieć 4 km długości, ostatecznie będzie to jednak wiadome po zakończeniu prac nad STEŚ. Wykonawca będzie musiał też przygotować dokumentację niezbędną do uzyskania decyzji środowiskowej.
Według szacunków Ministerstwa Infrastruktury decyzja środowiskowa powinna być gotowa do 2024 roku, wówczas będzie można przejść do etapu budowlanego. Obwodnica według harmonogramu ma być gotowa do 2029 roku.
Inne obwodnice na DK25
Zanim pojawił się program 100 obwodnic prowadzono pracę nad obwodnicami Sępólna Krajeńskiego i Kamienia Krajeńskiego na północ od Bydgoszczy. Ich budowa być może ruszy w 2023 roku, a gotowe według harmonogramu powinny być do 2026 roku.
W kierunku kujawskim od kilkunastu dni prawomocna jest decyzja środowiskowa dla obwodnicy Brzozy Bydgoskiej (wydana wspólnie z odcinkiem Bydgoszcz – Toruń S-10), co daje szansę na rozpoczęcie budowy w niedalekim czasie. Po ominięciu Nowej Wsi Wielkiej powstaje temat Złotnik Kujawskich, gdzie również ruch samochodowy przecina się z kolejowym. Na razie dla Złotnik nie ma żadnych planów. Inowrocław ma już od kilku lat obwodnice, po której minięciu w ramach programu 100 obwodnic powstaje obwodnica Strzelna (również planowana do 2029 roku).