Krajowa 10 ma miano drogi śmierci, z uwagi na dość dużą liczbę wypadków. Od 2019 roku Bydgoski Park Przemysłowo-Technologiczny zabiega o budowę sygnalizacji świetlnej na wyjeździe z terenu BPPT w drogę krajową nr 10 – na wysokości stacji kolejowej Emilianowo (ul. Petersona). Do tej pory nie udało się jednak w tej sprawie dogadać z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad.
Prezes BPPT Andrzej Półgrabski zwraca również uwagę na problematyczne korki jakie tworzą się przy wyjeździe z Parku. W dużej mierze dominuje na tym odcinku ruch ciężarowy. Montaż sygnalizacji świetlnej ułatwić mógłby wyjazd z ulicy Petersona tego typu pojazdom.
Analizując korespondencję pomiędzy BPPT i GDDKiA można odnieść wrażenie, że główna linia sporu toczy się o to kto ma ponieść koszty instalacji sygnalizacji, przy założeniu, że jest to tylko rozwiązanie chwilowe. W ramach planów budowy drogi ekspresowej S-10 na wysokości Emilianowa ma powstać bezkolizyjny węzeł. Bydgoski Park Przemysłowo-Technologiczny wskazując na potencjalne zagrożenie dla uczestników ruchu uważa, że GDDKiA powinna zbudować skrzyżowanie na swój koszt. Generalna Dyrekcja z kolei wskazuje, że w planach jest budowa kompleksowego węzła (w ramach S-10) oraz informuje też o tym, że dla poprawy bezpieczeństwa zwróciła się o instalacje kolejnego fotoradaru, jednocześnie informując, że możliwe jest przebudowanie skrzyżowania (w raz z montażem sygnalizacji) na koszt BPPT.
Jeżeli sprawy potoczą się planowo, to węzeł Emialianowo w ramach budowy drogi ekspresowej S-10 będzie gotowy w drugiej połowie 2025 roku. W sprawie co do tego czasu jak widać na dzisiaj mamy spór pomiędzy BPPT i GDDKiA.