Gama ma szansę stać się bydgoskim hitem eksportowym PESA



Gama ma szansę stać się bydgoskim hitem eksportowym PESA

Historia produkcji lokomotyw PESA Gama sięga 2012 roku, ale to w ostatnim czasie widoczne jest szczególne zainteresowanie operatorów tą konstrukcją. Kilka lokomotyw Gama wozi pasażerów w barwach narodowego przewoźnika PKP Intercity, ale właściwości tego pojazdu szynowego ceni sobie też barwa intermodalna.


– Klienci bardzo się tym interesują, dajemy wiele tych lokomotyw na testy, spodziewamy się, że będzie to również międzynarodowy hit – mówił prezes PESA Bydgoszcz Krzysztof Zdziarski prezentując plany rozwoju firmy na kolejne lata. Nie bez przypadku Zdziarski przemawiał stojąc na tle jednej z Gam.

 

Zdaniem prezesa PESA dużym autetm tej konstrukcji jest masa służbowa, która pozwala na wykorzystywanie jej na wszelkiego typu bocznicach, co doceniać ma branża intermodalna. Ponadto dobrze radzą sobie w ruchach boczncowcych. PESA Gama produkowane są w silnikiem spalinowym i elektrycznym – Planujemy ją wyposażyć w silniki na 25kV i wydaje się, że jest to naprawdę trafiony produkt – zapowiada Zdziarski, co ma zagwarantować większe prędkości przewozowe.

 

PESA chce też ropzocząć masową produkcję w konfiguracji z silnika hybdyrowego, który umożliwi przejście na napęd spalinowych na odcinkach bez elektryfikacji.

 

[iframe width=”419″ height=”236″ src=”https://www.youtube.com/embed/zqXxdWmqU8Q” title=”YouTube video player” frameborder=”0″ allow=”accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture” allowfullscreen ]