Doprowadzenia do standardu drogi ekspresowej drogi krajowej nr 15 nigdy na poważnie nie planowano, europoseł Kosma Złotowski wraz z radnymi wojewódzkimi wystosowali taki postulatę do ministra infrastruktury Andrzej Adamczyka. Główny stawiany argument to komunikacyjna degradacja Inowrocławia.
W celu zatrzymania dalszej degradacji społeczno-gospodarczej tego ważnego ośrodka miejskiego położonego w centralnej Polsce, który powinien w sposób naturalny stymulować rozwój tej części regionu (…) proponujemy, aby została przyjęta do realizacji przebudowa drogi krajowej nr 15 na odcinku Toruń – Inowrocław – Gniezno.do standardu drogi ekspresowej – czytamy w wystapieniu do ministra Adamczyka podpisanym przez europosła Kosme Złotowskiego oraz radnych województwa Jerzego Gawędę i Michała Krzemkowskiego.
S-15 łączyłaby zatem S-5 od Gniezna z autostradą A1 pod Toruniem. W piśmie pojawia się też postulat budowy linii kolejowej Inowrocław – Włocławek. Jako dodatkowy argument za tą inwestycją kolejową podaje się zlokalizowanie pod Inowrocławiem kluczowych magazynów pali strategicznych, które możnaby stąd w razie potrzeby rozwozić koleją – Budowa powyższego toru kolejowego będzie naturalnym zintegrowaniem części Polski zachodniej z Polską wschodnią.