W Inowrocławiu otwarto Studio Nauki Hybrydowej HybrydAS wdrożona przez znajdującą się przy ulicy Dworcowej Akademię Szkolnictwa. To swego rodzaju eksperyment edukacyjny, są jednak eksperci którzy uważają, że taka jest właśnie przyszłość edukacji. Projekt opierać ma się na integracji nowoczesnych technologii z praktyką.
Koncepcja zakłada, że młodzież przez 4 dni w tygodniu będzie uczyć się, w szkole fizycznie pojawia się tylko w piątym dniu, gdzie uczestniczy w spotkaniu z psychologiem, pedagogiem, zajęciach fitness i ewentualnie lekcji religii. Cały kolejny tydzień to z kolei zajęcia praktyczne, czy praca u pracodawcy, który współpracuje z procesem dydaktycznym – Młodzież nie jest wyobcowana, jak w przypadku szkoły w chmurze. Tu jest możliwość integracji z klasą. Gdy uczeń będzie gotowy do nauki w pełnym trybie, można go łatwo przenieść – mówi Halina Peta, dyrektor placówki – Mamy dużo pomysłów jak chcemy rozwijać edukację zawodową w Inowrocławiu i regionie. Nasze studio jest rozwiązaniem nowoczesnym i zaawansowanym, łączy tradycyjne metody nauczania z nowoczesnymi technologiami. Nasza oferta może dotrzeć także do osób z niepełnosprawnościami i trudnościami z dotarciem do szkoły
Zdaniem doktora Mirosława Zientarskiego z Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu jest to perspektywiczne rozwiązanie – Nauka hybrydowa, którą proponuje Akademia Szkolnictwa w Inowrocławiu jest na pewno unikalną w skali kraju inicjatywą. To nietuzinkowy pomysł, który warto wspierać. Przy dobrej organizacji można odnieść w ten sposób odpowiednie korzyści i rezultaty. Będziemy się temu z zaciekawieniem przyglądać.
Formuła nauczania w oparciu o e-learning pozwala elastycznie prowadzić proces nauczania w zależności od preferencji ucznia. Sprawdzić ma się ona przede wszystkim w takich zawodach jak kucharz, cukiernik, sprzedawca, fryzjer czy stolarz.