Kolejne podejście do opracowania koncepcji obwodnicy Białych Błot

Białe Błota

Szukanie wykonawcy studium STEŚ dla obwodnicy Białych Błot trwa już właściwie od 2017 roku, mamy obecnie kolejny przetarg, który pierwszy raz ogłosił Zarząd Dróg Wojewódzkich, po uzgodnieniach, iż dysponuje on znacznie lepszym zapleczem merytorycznym niż gmina Białe Błota. Z perspektywy mieszkańców istotne wydają się założenia do przetargu.

Wykonawca uwzględniając kwestie takie jak m,in. czas przejazdu, koszty budowy, sprawy społeczne w tym możliwe wyburzenia ma wskazać najlepszy wariant dla budowy obejścia Białych Błot dla skomunikowania Bydgoszczy z węzłem S5/S10. Wykonawca ma przeanalizować warianty:

– modernizacji dzisiejszej Szubińskiej
– budowy tunelu w przebiegu Szubińskiej;
– północnego obejścia Białych Błot, które będzie połączona z planowaną przez gminę drogą łączącą rondo turbinowe przy Ofiar Hitleryzmu z Drzewcami przejściem pod S5/S10 oraz Lisim Ogonem;

Plan orientacyjny drogi która ma skomunikować Białe Błota z Drzewcami i Lisim Ogonem


– wykonawca musi zaproponować też 1 lub 2 swoje warianty autorskie.

Zważywszy na to, że wariant północy spotyka się z niezadowoleniem mieszkańców, wokół których domów droga mogłaby przebiegać, dużo będzie zależeć od inwencji twórczej zwycięzcy przetargu. Otwarcie ofert zaplanowane jest na 22 września. O wynikach przetargu w 60% zdecyduje najniższa cena, a w pozostałej części doświadczenie projektanta.

W zamówieniu pojawia się pewien bezpiecznik, gdyby propozycja nie była akceptowalna społecznie. Podzielone jest ono na dwa etapy – przygotowania koncepcji w pierwszym i uzyskania decyzji środowiskowej w drugim. Po tym jak pojawią się koncepcję będą one publicznie przedstawione, dopiero potem zaczęłoby się uzyskiwanie dokumentacji środowiskowej.