Posłanka Bańkowska apeluje, aby sejmik poparł linie kolejową do Szubina i Kcyni



Na wczorajszy memoriał kilku organizacji społecznych odpowiedziała posłanka Anna Bańkowska, która zwraca się do marszałka województwa oraz radnych sejmiku o wsparcie działań samorządowców w sprawie przywrócenia połączeń pasażerskich na linie kolejową nr 356.

Po wczorajszej konferencji prasowej ze strony Urzędu Marszałkowskiego pojawiła się deklaracja, że przyjrzy się bliżej tej linii kolejowej i jeżeli przeprowadzone badania wykażą, że jest to inwestycja potrzebna, do władze wojewódzkie poprą tą inwestycje.

 

Jest to niezwykle ważne przedsięwzięcie i powinno się znaleźć w Strategii Rozwoju Województwa do 2020 roku – powiedziała nam dzisiaj posłanka SLD Anna Bańkowska –  Ważna jest to inwestycja dla mieszkańców miast z powiatu nakielskiego Szubina i Kcyni, którzy dojeżdżali by nią do pracy, a także dla samej Bydgoszczy. Bez tej linii kolejowej, ci mieszkańcy są odcięci od swoich miejsc pracy. Jestem pewna, że połączenia na tej trasie spotkały by się z odpowiednim obciążeniem pasażerów.

 

W poniedziałek sejmik będzie głosował nad przyjęciem tej strategii. W projekcie tego dokumentu znajduje się rewitalizacja linii kolejowej nr 356 tylko z Bydgoszczy do Szubina. Posłanka wyraża jednak nadzieje, że także odcinek Szubin – Kcynia – Gołańcz zostanie uwzględniony jako zadanie kluczowe – Apeluje do marszałka i radnych sejmiku, aby rewitalizację linii kolejowej nr 356 wpisać do strategii rozwoju województwa do 2020 roku – kończy parlamentarzystka.

 

Memoriał podpisali – Stowarzyszenie Metropolia Bydgoska, Instytut Rozwoju i Promocji Kolei w Poznaniu, bydgoskie młodzieżówki Twojego Ruchu i Solidarnej Polski, Stowarzyszenie Miłośników Kolei ze Żnina oraz Stowarzyszenie Szczęśliwa Dolina z Koronowa. Dzisiaj poparcie do nas nadesłało także Stowarzyszenie na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy.

 

 

Stowarzyszenie na rzecz rozwoju transportu publicznego już pod koniec 2011 roku, podczas konsultacji społecznych projektu dokumentu „Zintegrowany Program Rozwoju Transportu Publicznego dla aglomeracji bydgosko-toruńskiej ze szczególnym uwzględnieniem obszaru metropolitalnego na lata 2010-2015.”, zwróciło uwagę,  że opracowanie w części prezentowanego na mapach obszaru położonego na północ, południe i zachód od miasta Bydgoszcz zostało potraktowane bardzo pobieżnie, tak w części dotyczącej stanu obecnego jak i inwestycji, jak i w badaniach ruchu – co bezpośrednio wiąże m.in. się z linią kolejową 356 – wyjaśnia nam wiceprezes tej organizacji Robert Reimus.