Ratusz rozdał mediom pieniądze na imprezy promocyjne

Urząd Miasta Bydgoszczy rozdał prawie 600 tys. zł na drodze konkursu, na imprezy i przedsięwzięcia mające promować Bydgoszcz. Prawie 200 tys. zł trafi do trzech bydgoskich redakcji.

Łącznie na konkurs wpłynęło ponad sto wniosków, na drodze konkursowej ratusz wyłonił 22, w tym 3 złożone przez wydawców – Expressu Bydgoskiego, Gazety Wyborczej  i TVP Bydgoszcz.

 

Największym beneficjentem całego konkursu został podmiot Express Media wydający Express Bydgoski. Za 80 tys. zł zorganizuje on Święto Miasta Bydgoszczy, w ramach którego zagra zespół Perfect lub Budka Suflera.

 

Impreza jest godna uznania ze względu na nietuzinkowy program artystyczny oraz pozycję Organizatora jako lidera rynku prasy lokalnej – uzasadnia przyznanie tak wysokiej dotacji ratusz.

 

Niewiele mniej otrzyma TVP Bydgoszcz za realizacje programu pt. ,,Bydgoszcz Wielka na Wodzie” w ramach 240 lat Kanału Bydgoskiego.

 Program będzie prezentował współczesne korzyści płynące z geograficznej lokalizacji miasta. Inicjatywa wpisuje się w obchody roku Kanału Bydgoskiego. Zaangażowanie TVP Bydgoszcz gwarantuje skuteczną regionalną promocję przedsięwzięcia – uzasadnia Urząd Miasta Bydgoszczy.

Najmniej otrzyma Agora SA, wydawca Gazety Wyborczej. Na organizację Święta Ulicy Gdańskiej przyznana została dotacja w wysokości 30 tys. zł.

 

Projekt organizuje Gazeta Wyborcza Bydgoszcz – pomysłodawca Święta Ulicy Gdańskiej i jeden z wiodących podmiotów lokalnego rynku medialnego, co gwarantuje skuteczną promocję i sprawną organizację imprezy – czytamy w uzasadnieniu.

 

Z punktu widzenia prawnego wszystko odbywa się w najlepszym porządku. Patrząc jednak od strony etycznej, urzędnicy mogli mieć opory z odmówieniem przyznania dotacji tzw. czwartej władzy. W szczególności w roku wyborczym.