Firmy miały osiem dni na przygotowanie kampanii informacyjnej – wątpliwy przetarg

W ubiegłą środę do Komisji Rewizyjnej trafiło zlecenie zbadania, czy przetarg na przygotowanie i przeprowadzenie kampanii informacyjno-edukacyjnej dotyczącej zasad gospodarowania odpadami, został w lipcu ubiegłego roku przeprowadzony właściwie.

 

Największe wątpliwości w tej sprawie budzi termin przeprowadzenia konkursu. Zamówienie dotyczyło bowiem przygotowania dość szerokiej kampanii promocyjnej, wartej ponad 30 tys. euro (dokładnej kwoty w BIP nie podano), wykonawcy mieli zaledwie 8 dni (ostatecznie 9 gdyż, wydłużono termin składania ofert o 24 godziny). Na dodatek okres pierwszych dni lipca w branży reklamowej, dla wielu firm oznacza urlopy, stąd też istnieje obawa, że nie była to do końca uczciwa konkurencja.

 

Kolejną kwestią jest fakt, że na promocję ekologiczną Bydgoszcz uzyskała środki z Unii Europejskiej w ramach budowy spalarni przez spółkę miejską ProNatura, stąd też wydatkowanie dodatkowych funduszy bezpośrednio z budżetu miasta na ten cel, może budzić pytania o gospodarność takiego działania.