Kilka firm zainteresowanych modernizacją szlaku do Kościerzyny

PKP PLK otworzyło oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej oraz pełnienie nadzoru autorskiego dla modernizacji linii kolejowej nr 201 na odcinku Maksymilianowo – Kościerzyna. Swoje oferty złożyło aż osiem firm.

Od momentu zawarcia umowy wykonawca będzie miał 6,5 roku na zrealizowanie całej inwestycji. Zakłada ona przede wszystkim elektryfikację całego szlaku oraz podniesienie prędkości szlakowych dla pociągów pasażerskich do 140 km/h, zaś towarowych 120 km/h. Docelowo PKP PLK chce doprowadzić do elektryfikacji całego szlaku od Maksymilianowa pod Bydgoszczą do Gdyni. Kolej planuje przy tym dość poważnie przebudować stację w Maksymilianowie, budując dwupoziomowe skrzyżowanie linii kolejowych 131 i 201.

 

Najtańszą ofertę złożył Transpojekt Gdański na 18,6 mln zł, najdroższą konsorcjum Torprojekt oraz Biura Projektów Kolejowych i Usług Inwestycyjnych na 41,3 mln zł. Przetarg ten dotyczy jak wspomniano na samym początku opracowania dokumentacji technicznej oraz nadzoru autorskiego. W dalszej kolejności będzie rozpisany przetarg na wykonanie robót budowlanych, gdzie kwoty będą znacznie wyższe. Inwestycje na szlaku Maksymilianowo – Kościerzyna – Gdynia będą dofinansowane ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.