Wczoraj bydgoskie media podały o rozstrzygnięciu konkursu na nazwę budowanego przy ,,Łuczniczce” krytego lodowiska. Głosowanie na Facebook-u budziło jednak wątpliwości internautów co do uczciwości jego przeprowadzenia, stąd też Urząd Miasta Bydgoszczy zdecydował się unieważnić wyniki tego głosowania.
Głosowanie odbywało się na profilu Miasta Bydgoszczy na Facebook-u. Opierało się na tym, która z propozycji zyska najwięcej polubień. Zwyciężyła wówczas nazwa Kryształowej Areny. Internauci na różnego rodzaju forach podnosili jednak, że ta propozycja dopiero zyskała ,,polubienia” na kilka godzin przed końcem głosowania. Inni wskazywali nawet, że można bez problemu kupić setki polubień za małe pieniądze. W przypadku konkursu na nazwę lodowiska przewidziano voucher o wartości 1 tys. zł.
Kupiliśmy polubienia
Dla eksperymentu postanowiliśmy w grupie publicznej ,,Bydgoski Hydepark” umieścić przykładowe zdjęcie i zakupić 200 polubień w jednym z serwisów aukcyjnych. Cała operacja zajęła kilkanaście minut i za niecałe 3 zł udało się uzyskać dokładnie 197 polubień. Tysiąc polubień, pozwalających wygrać voucher to według oferty jakieś 12 zł.
Będzie ponowne głosowanie
W związku z napływającymi do nas licznymi wątpliwościami o możliwości niezgodnego z zasadami wpływania na wynik głosowania informujemy, że wybór nazwy lodowiska zostanie powtórzony – informuje ratusz – Niestety, z poziomu administratora profilu miejskiego na Facebooku nie mamy możliwości weryfikacji przedstawionych wątpliwości. Nowa nazwa lodowiska będzie funkcjonowała przez lata, dlatego nie chcemy, by już na tym etapie towarzyszyły wątpliwości związane z jej wyborem.
Nowe głosowanie rozpocznie się jutro i potrwa do 13 września, za pomocą specjalnej aplikacji służącej wyborowi projektów do Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego. Uczestnicy będą weryfikowani za pomocą nr PESEL.