Dziesiątki tysięcy samochodów dziennie ma jeździć po planowanej Wschodniej Obwodnicy Bydgoszczy



W dalszych planach rozwoju sieci drogowej w Bydgoszczy planowane jest powstanie wschodniej obwodnicy miasta, która rozpoczynałaby się przy węźle lotniskowym, na skrzyżowaniu z dzisiejszą drogą krajową nr 5, a kończyła na terenie gminy Osielsko.

W środę Rada Miasta Bydgoszczy podjęła uchwałę w sprawie rozpoczęcia prac nad opracowaniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego ,,Kapuściska – Wojska Polskiego”. Jest to co prawda plan tylko dotyczący małego obszaru miasta, ale jak podkreślała dyrektor Miejskiej Pracowni Urbanistycznej, jednym z celów jego opracowania będzie zabezpieczenie gruntów na przyszłość pod budowę Wschodniej Obwodnicy Bydgoszczy. Planiści z MPU oceniają, że tą drogą w 2050 roku jeździłoby 22 tys. samochodów dziennie.

 

Obwodnica od węzła lotniskowego biegłaby w kierunku wschodnim, gdzie przecięłaby się z ulicą Glinki, następnie Wojska Polskiego, przebiegając dalej fragmentem przebiegu ulicy Chemicznej. Po przecięciu ulic Nowotoruńskiej i Toruńskiej powstałby wiadukt nad Brdą. Dalszy przebieg to przecięcie się z ulicami Przemysłową i Fordońską (pod Wiaduktami Warszawskimi), stąd omijając Fordon od zachodniej strony droga biegłaby w kierunku Osielska.

 

 

Materiały sesyjne MPU