W Strategii Rozwoju Województwa do 2020 roku ujęto zapis zakładający powstanie studium w sprawie budowy linii kolejowej łączącej Maksymilianowo z Koronowem. Wszystko wskazuje jednak na to, że będzie to martwy zapis. Poseł Łukasz Schreiber uważa, że z tej koncepcji nie należy rezygnować i już dzisiaj myśleć, nam możliwą jej realizacją w przyszłości.
W swojej interpelacji kierowanej do ministra infrastruktury i budownictwa Łukasz Schreiber wskazuje:
Budowa połączenia kolejowego Bydgoszczy z Koronowem, wraz z modernizacją linii kolejowej nr 241 na odcinku Koronowo – Tuchola przyniosłaby szereg korzyści:
– pozwoliłaby na ożywienie społeczno-gospodarcze miejscowości wzdłuż linii kolejowej nr 241 (np. Pruszcz Bagienicę);
– skrócenie czasu podróży z Bydgoszczy do Tucholi o kilkadziesiąt minut;
– powstałby alternatywny wobec linii kolejowej nr 201 szlak łączący Bydgoszcz z Tucholą. Zwiększyłoby to zatem przepustowość linii kolejowej nr 201 na potrzeby towarowe w ramach szlaku TEN-T Bałtyk – Adriatyk.
W związku z powyższym składam następujące pytania:
1.Jakie z punktu widzenia Ministerstwa Infrastruktury są możliwe ramy realizacji wyżej wskazanej inwestycji wraz z modernizacją linii kolejowej nr 241?
2.Jakie przewiduje się w przyszłości są możliwości wsparcia administracji rządowej dla tego przedsięwzięcia?
3.Jakie działania powinny podjąć samorządy szczebli: wojewódzkiego, powiatowego oraz gminnego, aby móc liczyć na wsparcie Ministerstwa Infrastruktury?