W prezydium Komisji Infrastruktury w tej kadencji okręg bydgoski ma dwóch przedstawicieli – przewodniczącym został poseł opozycji Paweł Olszewski, jednym z wice natomiast poseł PiS-u Piotr Król. O swoich zamierzaniach jako szefa komisji, na konferencji prasowej w Bydgoszczy mówił poseł Olszewski.
– Nie ukrywam, że cieszę się z tego rozstrzygnięcia, ponieważ liczę na dobrą współpracę na rzecz rzeczy niepolitycznych, a istotnych z punktu widzenia Bydgoszczy i naszego okręgu bydgoskiego – wyraził parlamentarzysta z wyboru dwóch przedstawicieli okręgu bydgoskiego do prezydium komisji.
– Jako przewodniczący komisji spotkałem się osobiście z ministrem infrastruktury Adamczykiem, później odbyliśmy spotkanie w szerszym z kierownictwem resortu, z panem ministrem i jego zastępcami oraz całym prezydium komisji infrastruktury na którym rozmawialiśmy o ułożeniu wzajemnej współpracy, relacji, tak aby te prace przebiegały w sposób sprawny, skuteczny – wyjaśnia poseł Paweł Olszewski. Dużo uwagi w rozmowie z ministrem miał poświęcić problematyce drogi ekspresowej S-10 – To było przedmiotem mojej rozmowy z ministrem Adamczykiem, zwróciłem uwagę, że ta droga jest nazywana drogą śmierci, uzmysłowiłem mu, że ta brzydka nazwa nie jest tylko wymysłem, a w zasadzie codziennie zdarzają się na tej drodze wypadki. (…) Pan minister obiecał, że będziemy do tego wracali, że jest to projekt, który jest ma w tyle głowy. Mam nadzieje, że dzięki tej współpracy uda się rozpocząć konkretne działania na rzecz drogi S-10.
Rząd planuje zbudować drogę ekspresową S-10, na odcinku Bydgoszcz – Toruń, w ramach partnerstwa publiczo-prywatnego. Do tej pory w takiej formule nie zbudowano jeszcze żadnej drogi ekspresowej w Polsce, stąd też wiele osób odbiera tę zapowiedź sceptycznie. Obecnie trwają prace nad Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowym dla tego odcinka.
Poseł Olszewski chce również jako przewodniczący komisji powrócić do tematu programu likwidacji miejsc niebezpiecznych, który był realizowany pod koniec rządów koalicji PO-PSL, gdy pełnił funkcję wiceministra infrastruktury. Program polegał na przebudowaniu miejsc na drogach, które z uwagi na swoją konstrukcje sprzyjają zdarzeniom drogowym.
GDDKiA powinna przedstawiać informacje mieszkańcom
Olszewski zamierza podjąć również interwencje, w związku z ignorowaniem przez przedstawicieli Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad posiedzeń Rady Miasta Bydgoszczy. W przeszłości normą było, iż cyklicznie gościł na obradach bydgoskiego samorządu regionalny dyrektor GDDKiA, który przedstawiał informację na temat realizacji budowy drogi ekspresowej S-5. Od kilku miesięcy jest z tym problem. Ostatnio przedstawiciel GDDKiA, był zaproszony na sesją, która odbyła się w ostatnią środę, nikt na obrady z tej instytucji jednak nie przybył.