Problemy PESA. Niemcy zastępują pociągi

Kadr z materiału promocyjnego

Deutsche Bahn wycofuje pociągi PESA Link w Nadrenii Północnej-Westfalii z dwóch linii. Powodem takiego kroku jest zbyt duża awaryjność. Do obsługi tych linii przewoźnik przywrócił starsze składy. O problemach w niemieckim regionie piszą media niemieckie i czeskie.

 

Najprawdopodobniej przyczyną problemów są błędy w oprogramowaniu, dochodzić miało do sytuacji, iż pociągi zatrzymywały się w trakcie jazdy. Powodowało to utrudnienia w ruchu kolejowym, stąd też przewoźnik zdecydował się na dość radykalny krok jakim było wycofanie wyprodukowanych w Polsce pociągów z eksploatacji. Niemiecki przewoźnik jest w kontakcie z technikami PESA.

 

Ostatnio problemy z produktami PESA pojawiły się też w Polsce. PKP Intecity informował o problemach z realizacją niektórych połączeń po 18 kwietnia i po 1 maja, z powodu uszkodzenia poszycia struktury siedmiu pociągów PESA Dart.

 

Aktualizacja 12 kwietnia

Do sprawy odnosi się PESA Bydgoszcz oraz DB Regio.

 

 

W tej chwili DB eksploatuje 36 LINK w Dortmundzie i 6 we Frankfurcie. Nie ma mowy o ich wycofywaniu z ruchu – pojazdy wożą pasażerów zgodnie z planem, a występujące problemy to drobne usterki, typowe dla pierwszego okresu eksploatacji i są na bieżąco usuwane przez serwis PESA – informuje Maciej Grześkowiak z PESA.

 

 

Jako operator sieci Sauerland zdajemy sobie sprawę z odpowiedzialności wobec pasażerów i klientów, zawsze staramy się spełniać nasze standardy jakościowe. Jako niezawodny partner kontraktowy jesteśmy w stałym, konstruktywnym kontakcie z NWL. Ze strony PESA oczekujemy szybkiego rozwiązania i usunięcia problemów technicznych. DB jako zleceniodawca producenta pojazdów ściśle współpracuje w tej kwestii z PESA. Do czasu rozwiązania problemów, poza pojazdami LINK na tych liniach będą wykorzystywane pociągi zastępcze, a pasażerów przepraszamy za powstałe w ten sposób utrudnienia – informuje Heiner Spannuth, dyrektor komunikacyjny DB Regio.

 

 

 

 

 

W tej chwili DB eksploatuje 36 LINK w Dortmundzie i 6 we Frankfurcie. Nie ma mowy o ich wycofywaniu z ruchu – pojazdy wożą pasażerów zgodnie z planem, a występujące problemy to drobne usterki,  typowe dla pierwszego okresu eksploatacji i są na bieżąco usuwane przez serwis PESA.