Przymiarki do nowej strategii rozwoju województwa



Powoli zbliża się rok 2020, czyli moment finalny obowiązującej strategii rozwoju województwa. Czas pomyśleć o kierunkach rozwoju kujawsko-pomorskiego w kolejnej dekadzie. Stanowisko dotyczące rozwoju kolei wyrazili samorządowcy z powiatów bydgoskiego i tucholskiego.

 

W przyjętym 4 czerwca stanowisku samorządowcy wnioskują, aby w nowej, będącej obecnie w fazie opracowywania, strategii zapisać budowę linii kolejowej z Maksymilianowa do Koronowa (dla budowy ciągu komunikacyjnego z Bydgoszczą) oraz modernizacji linii kolejowej nr 241 z Koronowa do Tucholi.

 

Realizacja tego zadania przyczyni się do znacznego rozwoju gospodarczego Gminy Koronowo oraz gminy Gostycyn – czytamy we wniosku, który podpisali m.in. burmistrz Koronowa, wójt Gostycyna, burmistrz Tucholi oraz starostowie bydgoski i tucholski. W obowiązującej do 2020 roku strategii zapisano opracowanie dokumentacji dla tej inwestycji, z powodu przesunięć środków z Regionalnego Programu Operacyjnego, o których pisaliśmy w przeszłości, jest szansa na przygotowanie dokumentacji w najbliższych miesiącach, choć pewnie już po 2020 roku. Wniosek ten wskazuje, iż samorządowcy liczą na realizację fizyczną inwestycji do 2030 roku.

 

Wsparcie dla tego wniosku wyraził radny wojewódzki Roman Jasiakiewicz, który zamierza w drugiej połowie czerwca przedstawić go na Komisji Rozwoju Regionalnego Sejmiku Województwa. Jasiakiewicz będzie optował również o ujęcie w nowej strategii budowy linii kolejowej do Portu Lotniczego Bydgoszcz, rewitalizacji linii kolejowej nr 356 z Bydgoszczy do Szubina i Kcyni oraz modernizacji kujawsko-pomorskiego odcinka linii nr 281 biegnącej z Chojnic, przez Krajnę, do Nakła i Kcyni, a później do Gniezna.