Zdaniem kandydatki PiS na posłankę Pauliny Wenderlich budowa drogi ekspresowej S-10 to priorytet na najbliższą kadencję Sejmu. Pakiet swoich propozycji infrastrukturalnych, a także przemyślenia dotyczące skomunikowania z drogą S-5 przez Białe Błota przedstawiła na dzisiejszej konferencji prasowej.
– S-10 łącząca tak naprawdę autostradę i Toruń z Bydgoszczą, to jest absolutny priorytet na następne cztery lata. Chce zapewnić, że jeżeli to ja zostanę wybrana posłem na Sejm, to zrobię wszystko co w mojej mocy, aby ten temat został załatwiony. S-10 to dla naszego regionu sprawa kluczowa – zapowiedziała Paulina Wenderlich.
Poruszyła ona też problem skomunikowania centrum Bydgoszczy przez ulicę Szubińską z drogą ekspresową – Do S-5 muszą powstać porządne drogi dojazdowe. Zgłosili się do mnie mieszkańcy Białych Błot, gdzie jest problem w postaci budowy tzw obwodnicy Białych Błot, czyli dobrej, bezpiecznej drogi dojazdowej, która będzie włączała ruch do budowanej S-5. To jest droga wojewódzka nr 223, gdzie tak naprawdę jesteśmy na etapie wymyślania koncepcji tej drogi, ogłaszania przetargu na opracowanie dokumentacji STEŚ.
W jej opinii pomysł budowy obwodnicy tej miejscowości, to zła droga – Forsowany przez ostatnie lata jest pomysł żeby zrobić obwodnicę Białych Błot wzdłuż linii kolejowej zakłócając życie mieszkańców tam zamieszkałych, jak i wycinając hektary lasu. Uważam, że ta koncepcja jest absolutnie nie do przyjęcia, dlatego muszę się wstawić za mieszkańcami. Uważam, że ta trasa może powstać po śladzie obecnej ulicy Szubińskiej i taką koncepcję przy zastosowania nowoczesnego budownictwa drogowego, czyli pomyślenie o jakimś tunelu, spokojnie przez centrum Białych Błot ta trasa może powstać.
Wenderlich uważa, że na etapie prac nad studium STEŚ, należy uwzględnić koncepcje rozbudowy Szubińskiej wraz z budową na fragmencie drogi tunelu.
Kandydatka wspomniała też o innych swoich koncepcjach, o których mówi na bieżąco w mediach społecznościowych, przede wszystkim na Facebook-u. W jej opinii w Czarnowie zamiast budowy przeprawy promowej, potrzebny jest most który połączy przyszłą drogę ekspresową S-10 z drogą krajową nr 80. W ten sposób powstanie też wschodnia obwodnica Bydgoszczy. Wenderlich zapowiedziała również działania na rzecz rozwoju infrastruktury kolejowej – w ramach programu Kolej Plus rząd planuje remont linii kolejowej z Bydgoszczy do Szubina przez Białe Błota. To zamierzenie według Ministerstwa Infrastruktury będzie zrealizowane do 2023 roku. Paulina Wenderlich chce zmodernizować tory dalej do Kcyni i zapowiada swoje starania dla tego celu w parlamencie.