W marcu informowaliśmy, że władze województwa na poważnie myślą o reaktywacji połączeń na linii kolejowej nr 206 pomiędzy Inowrocławiem, Pakością i Barcinem, a być może także Żninem. W tym tygodniu na konferencji prasowej marszałek zdradził nieco więcej szczegółów.
Na pewno nie nastąpi to w grudniu, gdy będą wdrażane nowe roczne rozkłady jazdy. Bardziej realny termin to rok 2024, wcześniej konieczna byłaby rewitalizacja odcinka Wapno – Żnin, bowiem pomiędzy Barcinem i Żninem infrastruktura nie nadaje się do regularnego ruchu pasażerskiego.
Można sfinansować z programu Kolej Plus
Tak przedstawiona zapowiedź oznacza, że w planach inwestycyjnych Samorządu Województwa na najbliższe lata może się znaleźć linia kolejowa nr 206. Na to zadanie będzie szansa pozyskać 85% dofinansowania z rządowego programu Kolej Plus, bowiem podczas ubiegłorocznego naboru ten projekt przeszedł wstępną weryfikację. Żeby ten projekt znalazł się na liście rankingowej, do jesienie powinno zostać opracowane studium. O tę inwestycję wnioskowała gmina Żnin jako lider porozumienia samorzadowego, na której barkach spoczywa obowiązek przygotowania opracowania. Być może gminę wspomoże w tym Samorząd Województwa.
Żnin wnioskował także o inny projekt kolejowy – odbudowę linii Żnin – Szubin i modernizację odcinka Szubin – Bydgoszcz linii kolejowej nr 356.