Bydgoski Rower Aglomeracyjny wystartował w 2015 roku. Po pierwszych latach funkcjonowania tej usługi, która okazała się sukcesem, w 2018 roku ogłoszono nowy przetarg, który pozwolił poszerzyć ilość stacji, a przede wszystkim oznaczał całkowitą wymianę rowerów na nowe. W 2020 roku planowano kolejny kilkuletni przetarg, ale przyszła pandemia i zainteresowanie rowerami miejskimi spadło, dlatego postanowiono ogłosić przetarg na rok z wykorzystaniem używanych rowerów (wykorzystywanych od 2018 roku). Na 2022 rok planowana jest powtórka.
1 grudnia Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej ogłosił jednoroczny przetarg na okres od marca do końca października 2022 roku, zakładający obsługę Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego używanymi rowerami, czyli tymi co jeżdżą po bydgoskich ulicach od 2018 roku. Wykonawca zobowiązany będzie serwisować rowery, a także dbać o ich równomierne rozmieszczenie pomiędzy stacjami. W planach nie ma utworzenia nowych stacji, co oznacza, że mieszkańcy zachodniej części Bydgoszczy, którym obiecano stacje BRA po modernizacji ulicy Grunwaldzkiej, będą musieli poczekać jeszcze przynajmniej rok.
Oferty firmy mogą składać do 4 stycznia, wcześniej powinni zapoznać się w magazynie ZDMiKP ze stanem technicznym rowerów.
Rok 2021 przyniósł zaledwie 50 tys. wypożyczeń rowerów, był to najgorszy rok w historii BRA. Utrzymanie systemu kosztowało 1,3 mln zł.