Preferowany wariant przebiegu S-10 zakłada przebieg na północ od Nakła

Gdy trwają postępowania przetargowe na budowę odcinka Bydgoszcz – Toruń drogi ekspresowej S-10, prowadzone jest postępowanie o wydanie decyzji środowiskowej dla odcinka Bydgoszcz – Wyrzysk. Wykonawca – Mosty Katowice – zaproponował 7 wariantów szczegółowego przebiegu tego odcinka – przyglądamy się preferowanemu przez wykonawcę wariantowi.

Preferowany wariant tylko po bardzo niewielkim fragmencie zakłada przebieg w torze dzisiejszej drogi krajowej nr 10 – będzie to odcinek od węzła w Pawłówku (z drogą ekspresową S-5 i 25) do Kruszyn, gdzie droga dalej odbije na północ, przebiegając później na północ od Kamieńca i Strzelewa i w sporej odległości od Minikowa. Wykonawca na tym odcinku proponuje węzeł na zachód od Kruszyna w skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 244 do Dąbrówki Nowej.

 

 

 

W powiecie nakielskim droga omijałaby na północ Ślesin oraz znacznie odbiegała od dzisiejszej północnej obwodnicy Nakła, biegnąc nad Karnowem, Chrząstowem i Olszewką. Droga krajowa zatem oddali się od Nakła nad Notecią. Zjazd dla Nakła proponuje się w skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 241 przy Chrząstowie. Wcześniej przewidywany jest też zjazd na wysokości Ślesina.

 

 

 

Droga dalej ominie Sadki na północ (oznacza to ograniczenie ruchu tranzytowego z centrum tej miejscowości) oraz Mrozowem, aby wpiąć się w obwodnicę Wyrzyska, która jest już częścią drogi ekspresowej S-10. Również przy Sadkach proponuje się węzeł zjazdowy.

 

Większość opracowanych wariantów zakłada przebieg na północ od dzisiejszej drogi krajowej nr 10. Tylko jeden proponuje przebieg południowy, jest też propozycja oparcia się o szlak drogi krajowej nr 10.