W piątek zakończy się rok szkolny 2020/2021, który okazał się bardzo dziwnym rokiem, za sprawą zdominowaia nauczania przez formę zdalną i hybrydową, co z kolei wymusiła światowa pandemia. Do szkół uczniowie wrócili dopiero w ostatnich tygodniach. Zakończenie tego roku w sposób niezwykly uczcili uczniowie i pracownicy Kujawsko-Pomorskiego Specjalnego Ośrodka Szkolno Wychowawczego nr 1. im. Luisa Braille’a w Bydgoszczy.
Ta szkoła należy do jednej z nielicznych, gdzie dominowało nauczanie stacjonarne – Jerusalema Challenge jest projektem ogolnoświatowym. Nasi ucznowie cały rok chodzili do szkoły, ani jednego dnia placówka nie była zamknięta, w związku z tym pod koniec roku szkolnego postanowili włączyć się do wspólnego świętowania tego, że mogli się wszyscy spotkać – wyjaśnia zastępca dyrektora szkoły Beata Cieślińska.
Jerusalema Challenge to inicjatywa wywodząca się z Angoli w Afryce, gdzie lokalna grupa taneczna zaprezentowala swoją choreografię do przeboju Master KG. Za sprawą internetu zyskala ona światową sławę i znalazła naśladowców na całym globie. Jerusalema Challenge ma ścisły związek z pandemią, bowiem celem współnego tańca było wniesienie pozytywnej energii w momencie ,gdy świat borykał się z tym kryzysem.