Do każdego miejsca w samolocie do Krakowa dopłacimy 322 złote. Obłożenie w samolotach PLL LOT wciąż niskie



Do każdego miejsca w samolocie do Krakowa dopłacimy 322 złote. Obłożenie w samolotach PLL LOT wciąż niskie

Urząd Marszałkowski prowadzi postępowanie na wybór wykonawcy oferty na reklamowanie województwa na pokładzie samolotów, z uwagi na niezbyt wielkie zainteresowanie lotami odbiorców reklamy nie będzie zbyt wielu, ale nieformalnie wszyscy wiedzą, że jest to forma dotowania lotów. PLL LOT za reklamę w lotach na trasie Bydgoszcz – Kraków zaoferował jako jedyny 2 mln i 62 tys. zł. Oferta jest w budżecie, zatem najprawdopodobniej będzie wybrana.


Z Bydgoszczy do Krakowa lata samolot Embraer 175, który zabrać może 82 pasażerów. W tym roku połączenie sezonowe do Krakowa zainaugurowano 16 czerwca i będzie realizowane do końca października. W tym czasie przewiduje się łącznie 78 lotów w dwie strony, co po przemnożeniu przez liczbę miejsc da potencjalnie liczbę 6.396 przewiezionych pasażerów. Jak przez tę liczbę podzielimy koszty reklamy w samolotach, to wychodzi 322,5 zł dopłaty do jednego miejsca, niezależnie czy nim ktoś leci, czy jest puste.

 

Na początku roku informowaliśmy, że władze lotniska odmawiają bydgoskiemu radnemu Szymonowi Rogowi udzielenia informacji o zapełnieniu samolotów do Krakowa, co tłumaczono rzekomą tajemnicą handlową. Te informacje pojawiają się już w sprawozdaniu zarządu bydgoskiego lotniska (widocznie w tym wypadku nie ma już tajemnicy), któremu przyjrzał się portal rynek-lotniczy.pl. Dowiadujemy się z niego, że w 2022 roku z lotów do Krakowa skorzystało 3.806 pasazerów, co jest jednak o ponad 1,5 tys. pasażerów wzrostem w stosunku do 2021 roku co daje zajętość miejsc na poziomie 44%. W tamtym roku loty wykonywano samolotem Bombardier Q400, który PLL LOT wycofał ostatecznie z użytkowania.

 

Jeżeli chodzi o loty do Warszawy to w ubiegłym roku średnio było zajętych 42% miejsc w samolocie, to jednak i tak znacznie lepiej niż w 2021 roku gdy było to zaledwie 28%.