Nadal bez prawomocnej decyzji środowiskowej dla nakielskiego odcinka drogi S-10

Nadal bez prawomocnej decyzji środowiskowej dla nakielskiego odcinka drogi S-10

W listopadzie ubiegłego roku Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wydała decyzję środowiskową dla odcinka Bydgoszcz Pawłówek – Wyrzysk drogi ekspresowej S-10. W lutym informowaliśmy, że w styczniu do tej decyzji wpłynęło odwołanie, wciąż Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad go nie rozpatrzyła, zatem można powiedzieć, że nie ma na niego prawomocnej decyzji bez której nie można rozpisać przetargu na budowę odcinka.

GDOŚ z uwagi na skomplikowanie sprawy wyznaczył jako nowy termin rozpatrzenia sprawy 31 sierpnia 2023 roku. Praktyka pokazuje, że nie musi być to termin ostateczny, w szczególności, że jest to już kolejna prolongata terminu załatwienia sprawy. Jak się dowiadujemy GDOŚ na początku czerwca złożył GDDKiA do złożenia dodatkowych wyjaśnień co wpłynie na późniejsze rozpatrzenie sprawy.

 

Postępowanie odwoławcze przed GDOŚ toczy się już zatem prawie pół roku (bez kilku dni), w przypadku odwołań wobec decyzji środowiskowej dla odcinka Bydgoszcz – Toruń, którego budowa wkrótce ma ruszyć, odwołania rozpatrywane były półtora roku. Według harmonogramu prezentowanego przez bydgoski oddział GDDKiA, przetargi na odcinek Bydgoszcz – Wyrzysk planuje się ogłosić dopiero w 2025 roku, jest zatem jeszcze trochę czasu na uprawomocnienie się decyzji środowiskowej.

 

Preferowany wariant tylko po bardzo niewielkim fragmencie zakłada przebieg w torze dzisiejszej drogi krajowej nr 10 – będzie to odcinek od węzła w Pawłówku (z drogą ekspresową S-5 i 25) do Kruszyna, gdzie droga dalej odbije na północ, przebiegając później na północ od Kamieńca i Strzelewa i w sporej odległości od Minikowa. Wykonawca na tym odcinku proponuje węzeł na zachód od Kruszyna w skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 244 do Dąbrówki Nowej.

 

Preferowany wariant tylko po bardzo niewielkim fragmencie zakłada przebieg w torze dzisiejszej drogi krajowej nr 10 – będzie to odcinek od węzła w Pawłówku (z drogą ekspresową S-5 i 25) do Kruszynia, gdzie droga dalej odbije na północ, przebiegając później na północ od Kamieńca i Strzelewa i w sporej odległości od Minikowa. Wykonawca na tym odcinku proponuje węzeł na zachód od Kruszyna w skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 244 do Dąbrówki Nowej. W powiecie nakielskim droga omijałaby na północ Ślesin oraz znacznie odbiegała od dzisiejszej północnej obwodnicy Nakła, biegnąc nad Karnowem, Chrząstowem i Olszewką. Droga krajowa zatem oddali się od Nakła nad Notecią. Zjazd dla Nakła proponuje się w skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 241 przy Chrząstowie. Wcześniej przewidywany jest też zjazd na wysokości Ślesina.

 

Preferowany wariant, ujęty w decyzji RDOŚ z listopada: