PKP nadal chce zmodernizować stację Osowa Góra, ale gorzej już z powiedzeniem kiedy



PKP nadal chce zmodernizować stację Osowa Góra, ale gorzej już z powiedzeniem kiedy

W listopadzie informowaliśmy, że pomimo ujęcia stacji kolejowej Bydgoszcz Osowa Góra w Rządowym programie budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025 nie zostanie ona zmodernizowana. Jeszcze nie tak dawno plany mówiły o modernizacji do 2024 roku. Po interwencji posła Jana Szopińskiego PKP PLK potwierdza, że nadal zainteresowane jest przebudową tego dworca.

Z odpowiedzi na interpelację Szopińskiego wynika, że wstępnie na Osowej Górze planuje się zabudowę dwóch peronów wyspowych dwukrawędziowych o długości 150 metrów oraz usadowienie nowych wiat, ławeczek, tablic informacyjnych dla pasażerów, pojawić ma się też monitoring. Koszt realizacji tej inwestycji oszacowano na ponad 56 mln zł. Dokładny zakres oraz potencjalny termin realizacji tej inwestycji mają wskazać analizy studialne, które trwają.

 

Na dzisiaj jest finansowanie, ale przepadnie

Wróćmy jednak do Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025. W tym programie przystanek Osowa Góra jest ujęty na liście podstawowej, czyli są dla niego zagwarantowane środki. Jak jednak jesienią informowało nas PKP PLK, nie zostanie to zadanie w tym programie zrealizowane z powodów technicznych.

 

Poseł Szopiński dopytywał o te kwestie techniczne w interpelacji, odpowiedź wskazuje jednak, że trwają jakieś analizy i dopiero po nich poznamy potencjalny termin, przy czym rok 2024 trzeba uznać już za mało realny.

 

W Bydgoszcz PKP PLK rozważa też budowę przystanku Bydgoszcz Okole, na wiadukcie kolejowym przy Węźle Zachodnim. Obecnie nie ma takiego przystanku, jego budowa miałaby pozwolić zatrzymywać się na Okolu pociągów relacji Bydgoszcz – Inowrocław. PKP PLK szacuje koszt budowy dwóch peronów na ok. 20 mln zł. Zakres i potencjalny harmonogram również mają wskazać analizy, które trwają. Zakłada się jednak, że mógłby być to nawet rok 2027, przy okazji modernizacji linii kolejowej nr 131 w ciągu Bydgoszcz – Inowrocław.