S-10: Podpisano umowę na ostatni odcinek pomiędzy Bydgoszczą i Toruniem

S-10: Podpisano umowę na ostatni odcinek pomiędzy Bydgoszczą i Toruniem

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała z konsorcjum firm Rubau Polska oraz Poltores umowę na budowę odcinka drogi ekspresowej S-10 pomiędzy węzłem Toruń Południe (autostrada A1) i węzłem Toruń Zachód. Jest to ostatnia umowa pomiędzy Bydgoszczą i Toruniem warta 340 mln zł.

Odcinek liczy dokładnie 12 km, jest on dość pechowy, bowiem przetarg ogłoszony był w 2021 roku – we wrześniu 2021 roku miało miejsce otwarcie ofert, natomiast wykonawcę wybrano w styczniu 2022 roku. Wybrany wykonawca wycofał się jednak po kilku tygodniach tłumacząc to wysoką inflacją. Drugi raz najkorzystniejszą ofertę wybrano we wrześniu 2022 roku, wówczas jednak oferent którego oferta nie została wybrana zaskarżył ten wybór do Krajowej Izby Odwoławczej. KIO nakazało ponowne przeanalizowanie ofert przez GDDKiA, ta natomiast pod koniec listopada wybrała ofertę konsorcjum, którego liderem jest Rubau Polska. 20 stycznia podpisano z tym konsorcjum umowę.

 

GDDKiA zakładało, że uda się podpisać wszystkie umowy do końca maja 2022 roku. W tym terminie udało się podpisać dwie umowy na odcinki: Bydgoszcz Stryszek – Emilianowo oraz Solec Kujawski – Toruń Zachód. Umowę na odcinek Emilianowo – Solec Kujawski podpisano we wrześniu.