Wszystko wskazuje na to, że Bydgoski Rower Aglomeracyjny będzie kolejny rok funkcjonował tak jak w tym roku bez rozbudowy



Firma BikeU jako jedyna zgłosiła ofertę na obsługę BRA w 2024 roku – ta firma jako pierwsza uruchamiała ten system w Bydgoszczy w 2014 roku. ZDMiKP chce po raz kolejny zawrzeć jendoroczną umowę pomostową, zatem nie ma co się spodziewać nowych rowerów i stacji w przyszłym roku, choć przed rokiem padła obietnica, że rok 2023 będzie ostatnim pomostowym.

 

Otwarcie ofert w przetargu na obsługę Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego odbyło się dzisiaj – oferent BikeU zaoferował 1 mln i 485 tys. zł, ZDMiKP przewidział nieco niższy budżet bo 1 mln i 384 tys. zł. Będzie zatem konieczne niewielkie zwiększenie budżetu dla rozstrzygnięcie tego przetargu.

 

Tryb pomostowy stosowany jest od 2021 roku – tłumaczono to wówczas pandemią COVID-19. Wcześniej stosowano wieloletnie kontrakty, które zakładały rozbudowę systemu BRA o nowe stacje i większą liczbę rowerów. Były deklaracje, że po 2020 roku powstaną nowe stacje w zachodniej części Bydgoszczy chociażby na Osowej Górze i Miedzyniu. Być może ten temat wróci, ale najszybciej od 2025 roku.